۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهاد فریبنده خروج ایمن

خانواده‌های زندانیان غزه: پیشنهاد جدید نتانیاهو فریب است.

انجمن خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای شب گذشته، پیشنهاد توافقی را که تل‌آویو به واشنگتن تحویل داد و آن را «معامله خروج ایمن» نامید، فقط یک فریب نتانیاهو دانست، به‌ویژه که شامل مفادی بود که حماس نمی‌توانست با آن موافقت کند.

در این بیانیه آمده است: این ترفندی باهدف خنثی کردن ابتکار جدید آمریکا برای آزادی ربوده‌شدگان و توقف جنگ در غزه است.

این کمیسیون تأیید کرد که گال هیرش، هماهنگ‌کننده امور اسرا و مفقودین اسرائیل، یک‌بار دیگر تصمیم بدبینانه، ارزان و رها کردن گروگان‌ها، خانواده‌های آنها و مردم اسرائیل را انتخاب کرده است.

درحالی‌ که دولت نتانیاهو 101 مرد و زن ربوده شده را در تونل‌های مرگ حماس رها می‌کند، هیرش از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند و یک طرح بین‌المللی برای بازگرداندن همه افراد ربوده شده به خانه‌هایشان را خنثی می‌کند.

انجمن خانواده‌های زندانیان اسرائیلی همچنین معتقد است که این عملیات فریبنده به یک سری معاملات طولانی می‌پیوندد که نتانیاهو و شرکای او اعلام کردند و بار دیگر ثابت می‌کند که نتانیاهو تصمیم گرفته است که گروگان‌ها را رها کند.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، هیرش با تعدادی از خانواده‌های اسرای اسرائیلی ملاقات کرد و آنها را از پیشنهاد جدید مطلع کرد.

هیرش در این دیدار گفت که این پیشنهاد در دیدار هفته گذشته او با مقامات آمریکایی در کاخ سفید و وزارت خارجه ارائه شده است. این رادیو به نقل از منابع ناشناس که هیرش با آنها ملاقات کرد، گفت که این پیشنهاد معامله خروج ایمن نامیده می‌شود، همچنین به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: باتوجه‌به مشکلات پیش روی مذاکرات و اتمام زمان که جان افراد ربوده شده را تهدید می‌کند، ما می‌خواهیم که یک پیشنهاد جایگزین ارائه شود که مراحل را کوتاه می‌کند و امکان معامله سریعتر را فراهم می‌کند.

وی افزود: این اتفاق می‌افتد اگر سینوار غزه را ترک کند و منجر به پایان جنگ شود. همچنین این پیشنهاد به ما اجازه می‌دهد تا به اهداف جنگ دست یابیم.

 

پیوند خبر: https://www.ashams.com/article/376606

 

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

حمله گسترده ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

دستیابی به توافق شاید وقتی دیگر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *