۳۰ شهریور ۱۴۰۳

15 سال برنامه‌ریزی برای ترور پیجری

عملیات ترور پیجری 15 سال برنامه‌ریزی شده بود.

یک منبع اطلاعاتی آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز تایید کرد که اسرائیل در ساخت پیجرهایی که در لبنان منفجر شد نقش داشته است که نشان می‌دهد این عملیات 15 سال برنامه‌ریزی‌ شده بود.

این منبع گفت که برنامه‌ریزی عملیات ممانعت از زنجیره امنیت برای حداقل 15 سال برنامه‌ریزی شده بود و این نشان می‌دهد که سیا مدت‌هاست تمایلی به استفاده از این تاکتیک نداشته است زیرا خطر برای افراد بی‌گناه بسیار زیاد است.

این منابع همچنین گفتند که تنظیماتی که پیجرها تحت آن قرار گرفتند شامل قراردادن بین 30 تا 60 گرم مواد منفجره در دستگاه‌ها و همچنین یک ماشه بی‌سیم بود.

این منبع تأیید کرد که برنامه‌ریزی برای این حمله شامل شرکت‌های خمپاره‌ای نیز می‌شود که لایه‌های متعددی از افسران اطلاعاتی اسرائیل و عوامل آنها در برابر یک شرکت قانونی تولیدکننده پیجر قرار گرفته‌اند و برخی از آنهایی که کار را انجام می‌دهند، نمی‌دانند برای چه کسی کار می‌کنند.

این شبکه گفت که با BAC Consulting تماس گرفته است، شرکت مستقر در مجارستان برای تولید پیجر از طرف Gold Apollo تایوان قرارداد بسته است؛ اما هیچ یک از این شرکت‌ها به سوالات پاسخ ندادند.

سخنگوی دولت مجارستان به ABC News گفت که پیجرها هرگز در مجارستان وجود نداشتند و این شرکت یک واسطه تجاری بود و هیچ مرکز تولید یا عملیاتی در این کشور نداشت.

 

پیوند خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/rkyjz756c#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

سید حسن نصرالله: شما به شمال باز نخواهید گشت!

خواندن مطلب بعدی ←

حمله گسترده ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *