دانش‌آموزان گرسنه اسرائیلی

هزاران دانش‌آموز اسرائیلی گرسنه به مدرسه می‌روند.

جروزالم پست در گزارشی نوشت: هر روز صبح، تقریباً 37000 کودک اسرائیلی گرسنه به مدرسه می‌روند. این دانش‌آموزان بااحساس گرسنگی در کلاس درس حاضر می‌شوند و در تمرکز و توجه مشکل دارند. تحقیقات نشان داده است که صبحانه با پیشرفت تحصیلی بالاتر و عملکرد شناختی ارتباط مثبت دارد. برعکس، گرسنگی اولین دلیل ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

روتم یوسف گیلادی، مدیرعامل Nevet (سازمان غیرانتفاعی که غذای رایگان بین کودکان تقسیم کند) توضیح می‌دهد که مشکلات پیش روی دانش‌آموزان گرسنه باتوجه‌به وضعیت امنیتی اسرائیل پیچیده‌تر است. این سالی چالش‌برانگیز با ثبات و امنیت بسیار کم برای کودکان بود. این سازمان برای کودکانی که از خانه‌های خود تخلیه شده‌اند و در شهرهای دیگر به تحصیل ادامه داده‌اند، غذا توزیع می‌کند.

شرایط جنگ شمشیر آهنین موقعیت‌های چالش برانگیزی را برای بسیاری از خانواده‌ها ایجاد کرده است. برخی از آنها پدرانی دارند که برای مدت طولانی در نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند. خانواده‌های دیگر به جوامع مختلف تخلیه شده‌اند و برخی دیگر شغل خود را ازدست‌داده‌اند.

Nevet هر روز 17000 ساندویچ تهیه می‌کند درحالی که 37000 دانش آموز گرسنه هستند که یک ساندویچ برای صبحانه خود در مدرسه ندارند، یعنی روزانه 20000 کودک گرسنه خواهند ماند. این سازمان از مردم اسرائیل برای تهیه غذا برای کودکان گرسنه درخواست کمک کرد.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/special-content/article-819179

→ خواندن مطلب قبلی

سیستم فاسد مقام خاخام اعظم در آستانه فروپاشی

خواندن مطلب بعدی ←

اظهارات نتانیاهو بعد از حملات وحشیانه امروز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *