جلسه رشد جمعیت کنست در نگرانی‌های امنیتی

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، جلسه کمیته ویژه کنست به برنامه رشد جمعیتی بلندی‌های جولان می‌پردازد.

کمیته ویژه کنست شهرها در مرز شرقی، برای اولین جلسه کمیته خود در روز سه‌شنبه آینده به موضوع دریافت گزارش وضعیت برنامه دولت از سال 2021 برای ترویج رشد پایدار جمعیتی در بلندی‌های جولان می‌پردازد.

ریاست این کمیته برعهده زعو الکین است و شامل 9 نفر از اعضای کنست می‌شود.

الکین در ابتدای جلسه روز سه‌شنبه گفت که شهرهای مرزی شرقی اسرائیل یک موضوع استراتژیک است که گاهی اوقات توجه کافی را به خود جلب نمی‌کند.

جلسه
زعو الکین، رئیس کمیته ویژه شهرهای مرز شرقی

الکین افزود که کمیته بررسی خواهد کرد که آیا دولت تصمیمات خود را اجرا می‌کند یا خیر، و دولت را تشویق می‌کند تا اقدامات مقتضی را انجام دهد.

موضوع اصلی این نشست طرح تفصیلی بود که توسط نخست‌وزیر سابق نفتالی بنت مطرح شد تا جمعیت جولان تا سال 2025 از طریق یک سری سرمایه‌گذاری‌های دولتی در مسکن، زیرساخت‌ها و خدمات دو برابر شود.

جولان شامل دو مقام محلی است: شورای منطقه‌ای جولان و شورای محلی کاتزرین. سران هر دو مقام در این جلسه به تشریح مشکلاتی پرداختند که از زمان آغاز جنگ در اکتبر 2023 با آن مواجه بوده‌اند، زیرا بلندی‌های جولان بارها هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفته است.

این دو رئیس به جای افزایش جمعیت منطقه گفتند که تمرکز آنها بر حفظ شهروندان موجود است و اطمینان از اینکه آنها برای همیشه جولان را ترک نمی‌کنند.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-821549

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل، حزب‌الله را به حمله زمینی تهدید کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *