۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ثبت سالروز نکبت مردم فلسطین در سازمان ملل

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که قصد دارد روز 15 ماه می (25 اردیبهشت) سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی را به عنوان روز “نکبت مردم فلسطین” در سازمان ملل ثبت کند و در این زمینه توافقاتی نیز با سازمان ملل صورت گرفته است.
در دیداری که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اقامتگاه خود در رام الله با رهبران و روحانیون مسلمان و مسیحی و تعدادی از سفرای کشورها برگزار کرد از فلسطینیان درخواست نمود تا هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی را با عنوان هفتادمین سالروز نکبت مردم فلسطین را گرامی بدارند.
به گفته وی ، این اولین بار است که سازمان ملل این فاجعه را انکار نمی‌کند. ابومازن همچنین تأکید کرد: برگزاری سالروز نکبت باید اولویت اصلی ما باشد تا روایت خود را حفظ کنیم و باید به آن پایبند باشیم و آن را به تمام دنیا برسانیم؛ حقیقتی که ما باید با دروغ‌ها مقابله کنیم؛ روایات نادرستی که سعی در تحریف تاریخ و حقایق دارد.
وی همچنین تاکید کرد: حملاتی که ارتش رژیم صهیونیستی به کلیسای مسیحیان و نمازگزاران در مسجد الاقصی انجام داد ، چیزی است که باید به طور کامل محکوم شود. محمود عباس اظهار داشت: رویدادها دروغ اسرائیل را آشکار کرد که ادعا می‌کند که به آزادی ادیان و عبادت پیروان آنها در اماکن مقدس احترام می‌گذارد. بیت المقدس به دلیل قداستی که برای اسلام و مسیحیت دارد، خط قرمز است. ما حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی را نمی‌پذیریم.

منبع : https://m.maariv.co.il/news/politics/Article-995927

→ خواندن مطلب قبلی

اسراییل در شوک کاهش رتبه اقتصادی

خواندن مطلب بعدی ←

ورشکستگی هویت دموکراتیک اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *