۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ها آرتص: مواضع افراطی بن گویر، عامل مخالفت اتحادیۀ اروپا با حضور وی در روز اروپا

 

مخالفت اتحادیۀ اروپا با حضور بن گویر و سخنرانی او در روز اروپا

اتحادیۀ اروپا به دلیل ارزشهای متضاد و ناسازگاری دیدگاه بن گویر با دیدگاه های این اتحادیه، خواستار جایگزینی شخص دیگری به عنوان سخنران روز اروپا شد. این در حالی است که بن گویر با بی توجهی به مخالفت اتحادیۀ اروپا ،حضور خود به عنوان نمایندۀ رژیم صهیونیستی در روز اروپا را تأیید کرد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا به شبکۀ تلویزیونی کان ( شبکۀ دولتی اسرائیل) گفت:«ما از دیدگاه‌های سیاسی بن‌گویر یا حزب او حمایت نمی‌کنیم. و بسیاری از دیدگاه های وی در تضاد با ارزشهای اتحادیۀ اروپا است.» او خواستار انتخاب محترمانه تری شد.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: «سفرای اروپایی به دلیل مواضع افراطی از ملاقات با بن‌گویر یا بزالل اسموتریچ، رئیس صهیونیسم مذهبی و دیگر اعضای حزب او خودداری می کنند.»

دفتر وزیر امنیت ملی اعلام کرد:بن گویر، علی رغم مخالفت اتحادیۀ اروپا در این مراسم شرکت می کند  و دربارۀ موضوعاتی چون اهمیت جنگ مشترک علیه تروریسم و لزوم متحد شدن حول مبارزه با جهاد صحبت خواهد کرد.

به مناسبت سالگرد اعلامیه شومان در سال 1950، هر ساله 9 می به عنوان روز اروپا جشن صلح و وحدت در اروپا برگزار می شود. بنا بر گزارش ها، دولت اسرائیل علاقه ای به جایگزینی فرد دیگری به جای بن گویر به عنوان نماینده خود در این مراسم ندارد.

 

 

https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy/1683444519-diplomatic-conundrum-in-israel-over-ben-gvir-s-presence-at-eu-event

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل سرزمین ترور

خواندن مطلب بعدی ←

مسمومیت مشکوک 9نفر در گران ترین رستوران اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *