۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مأموریت جک سالیوان؛ عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان در راستای منافع آمریکا

 

بر اساس گزارش‌های عبری ، جک سالیوان، مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و آموس هوخشاتین، مشاور ارشد بایدن در امور انرژی که به عربستان سعودی سفر کرده بودند؛ در بازگشت به اراضی اشغالی می روند تا با نتانیاهو ، هنگبی و رومن درمر دیدارکنند. هدف از این سفر، در جریان گذاشتن نتانیاهو از مذاکرات و نتایج گفتگو بین مشاور ارشد بایدن با ولیعهد عربستان با موضوع عادی سازی روابط بین دو کشوراست. این در حالی است که سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل ( کان) پیشتر از ناکامی میانجیگری آمریکا خبر داده اند.

جک سالیوان که به عربستان سفر کرده بود در جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ، دیدار و گفتگو کرد. عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی از محورهای اصلی این گفتگوها بود. جک سالیوان با همتایان اماراتی و هندی خود نیز دیدار و گفتگو داشت. در این گفتگوی چهارجانبه، سالیوان بر توسعۀ همکاری های منطقه ای از جمله پروژه زیرساختی مشترک برای اتصال کشورهای خلیج فارس از طریق شبکه ریلی تأکید کرد. هدف از این پروژه اتصال خاورمیانه از طریق کشتیرانی به هند است. به گفتۀ مقامات آمریکایی هدف از این پروژه ، امکان ادغام اسرائیل در آینده است.

این ایده برای اولین بار حدود یک سال پیش در جریان گفتگوهای مجمع مشترکی برای ایالات متحده، اسرائیل، هند و امارات متحده عربی مطرح شد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1004747

→ خواندن مطلب قبلی

کمدین معروف، به اسرائیل برگردانده شد

خواندن مطلب بعدی ←

به نام اصلاحات قضایی، به کام جریان افراطی صهیونیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *