اسرائیلی‌های بی‌سواد

بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه توسط وزارت آموزش و پرورش رژیم‌صهیونیستی منتشر شد، مهارت خواندن در بین دانش آموزان کلاس چهارم در این کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این یافته‌ها بر اساس مطالعه بین ‌المللی PIRLS بوده (PIRLS یک ارزیابی بین المللی از استانداردهای خواندن در کشورهای سراسر جهان است که هر پنج سال یک بار انجام میشود) و در این گزارش آمده است که کاهش موفقیت در خواندن یک اتفاق رایج در بسیاری از کشورهاست، اما اسرائیل از نظر شدت این موضوع بسیار قابل توجه بوده‌ است. همچنین این گزارش گویای این مطلب است که این افت تحصیلی در میان دانش‌آموزان قوی به نسبت دانش‌آموزان ضعیف‌ محسوس‌تر بوده است.

کاهش امتیاز اسرائیل یکی از بزرگترین افت‌های ثبت شده در OECD بوده‌ که در کنار کشور نروژ و تنها قبل از اسلوونی در رده دوم بدترین‌ها قرار گرفته‌است.

یوآو کیش، وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به این گفته‌ها اظهار داشت: آمارها گواه بحرانی است که سیستم آموزشی اسرائیل در آن قرار دارد. سطح خواندن نسبتاً به سطحی مشابه با سال 2001 کاهش یافته است و ما 20 سال به عقب برگشته‌ایم.  این مساله باید عمیقا بررسی شده و به سرعت طرحی برای بهبود سواد در سطوح مختلف پایه تدوین شود.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/weve-gone-back-20-years-reading-proficiency-in-israel-down-markedly-after-covid/

→ خواندن مطلب قبلی

ایتامار بن گویر در آستانه روز اورشلیم: تمام تهدیدهای تحریک آمیز باید متوقف شوند

خواندن مطلب بعدی ←

گزارشی از زندان گیلبوآ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *