۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هجوم موش‌های صحرایی به شهر موش‌ها

در ماه‌های اخیر، ساکنان بنی براک از زیاد شدن موش‌ها در خیابان‌ها، خانه‌ها و مهدکودک‌ها شکایت داشتند. “شکی نیست که این به شرایط بهداشتی در شهر مربوط می‌شود. بنی براک یکی از کثیف‌ترین و نادیده گرفته‌‌ترین شهرهای اسرائیل است. این یک خطر آشکار برای مردم است که واقعاً زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.” شهرداری بنی براک خطاب به مربی مهدکودکی که به جهت شکایت با شهرداری این شهر تماس گرفته بود پاسخ داد: “درب توالت‌ها را ببندید!!!

یاکوف ویدر، عضو شورای شهر در نامه‌ای که ارسال کرد، نوشت: “دویست و پنجاه هزار نفر از ساکنان بنی براک از موش‌هایی رنج می‌برند که با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال تکثیر هستند. من به مدیریت شهری هشدار می‌دهم و احساس می‌کنم در این مورد ابهام وجود دارد.” وی همچنین در نامه خود آورده است: «در روزهای اخیر چندین کودک و کودک نوپا مورد گازگرفتگی موش‌ها قرار گرفته‌اند و یک مرد سالخورده که در جاده در حال پیاده‌روی بوده حتی نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشته و بر اثر گازگرفتگی در بیمارستان بستری شده است.

مارینا تامیر، دکترای فارماکولوژی بالینی و متخصص عفونت در کالج آکادمیک رامات گان، ادعا می‌کند که موش‌ها در سراسر کشور یافت می‌شوند، اما در بنی براک مقیاس بالایی از آنها وجود دارد. این حیوانات عمدتاً به دنبال غذا و آب هستند. آنها ممکن است گاز بگیرند و در نتیجه باکتری خطرناک E.Coli را منتقل کنند. موش‌ها همچنین انگل‌ها و باکتری‌های بدخیم مرتبط با مدفوع را منتقل می‌کنند. چیزی که مشکل‌ساز است عمدتا تماس آنها با غذا است. اگر غذا را لمس کنند و انسان بخورد، ممکن است سالمونلا را نیز منتقل کند که معمولاً از مدفوع موش‌ها می‌آید و باعث اسهال خونی می‌شود و به معده آسیب می‌زند.»

لینک خبر: https://www.mako.co.il/health-news/local/Article-ef44720170af781026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

سهم‌خواهی وزرای صهیونیست از بودجه

خواندن مطلب بعدی ←

حمله به شرکت داروسازی با سلاح سانسور تصویر زنان

یک مورد نظر

  • شهر موش ها نابود خواهد گردد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *