۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد آمریکا از تجاوز وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

آمریکا از تجاوز تحریک‌آمیز بن‌گویر به مسجدالاقصی به شدت انتقاد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه، با ابراز نگرانی شدید از بازدید “تحریک آمیز” وزیر فاشیست رژیم صهیونیستی از مسجدالاقصی در روز یکشنبه، از بن‌گویر وزیر افراطی به دلیل استفاده از “عبارات تحریک آمیز” و سیاسی کردن این مکان مقدس انتقاد کرد.

Capture.7JPG 1

همچنین افزود: «این مکان مقدس نباید برای اهداف سیاسی استفاده شود. ما از همه طرفها می‌خواهیم حرمت این مکان مقدس را نگه دارند.»

Capture8 2

بن گویر، رهبر حزب افراطی اوتزما یهودیت، روز یکشنبه تحت تدابیر امنیتی شدید به مسجد الاقصی تجاوز کرد. و با تمجید از حضور پلیس در این مکان مقدس گفت: «ما مسئول اینجا هستیم. این اثبات می‌کند که چه کسی در اورشلیم مسئول است » او افزود: حاکمیت این مکان را که برای یهودیان و مسلمانان مقدس است، به نفع اسرائیل تغییر خواهد داد.

Capture6 5

انتقاد آمریکا از شهرک سازی

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، همچنین در بیانیه خود علیه رژیم صهیونیستی، با انتقاد شدید از اورشلیم به دلیل لغو ممنوعیت ورود اسرائیلی‌ها به شهرک حومش اذعان کرد: این کار اسرائیل غیرقانونی است و راه را برای بازگشت شهرک‌نشینان یهودی به زمین های خصوصی فلسطینیان هموار می‌کند. او این اقدام اسرائیل را اقدامی در راستای شهرک سازی غیرقانونی در کرانه باختری توصیف کرد.

در طول این سفر، بن گویر به صراحت اعلام کرد که سفر وی ارسال پیامی سیاسی بوده است.

دیدار قبلی بن گویر اندکی پس از روی کار آمدن وی در ژانویه با محکومیت گسترده جهان عرب و برخی مخالفت های ایالات متحده مواجه شد. بار دیگر این اقدام بن‌گویر واکنشهای قابل توجهی از کشورهای عربی را به همراه داشت.

نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، آن را «حمله ای آشکار» به مسجد الاقصی و وزارت خارجه اردن آن را «اقدامی تحریک آمیز، خطرناک و غیرقابل قبول» خواند.

بیت المقدس از مکانهای مقدس بین یهودیان و مسلمانان است. ازین رو این منطقه، به محل مناقشه و درگیری اسرائیل و فلسطین تبدیل شده است.

بر اساس قوانین اردن، یهودیان و سایر غیرمسلمانان مجاز به بازدید از کوه معبد در ساعات خاصی هستند. در سال‌های اخیر، ملی‌گرایان مذهبی یهودی، از جمله اعضای ائتلاف حکومتی جدید، به طور  فزاینده‌ای از این مکان تجاوز کرده‌اند که باعث خشم فلسطینیان و مسلمانان در سراسر جهان شده است.

یک روز پس از یورش بن گویر به مسجدالاقصی در ماه ژانویه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در امان ملاقات کرد و در مورد حفظ آرامش در مسجدالاقصی گفتگو کرد، اما بن‌گویر بدون توجه به این موضوع گفته بود: « به بازدید از این مکان ادامه خواهد داد.»

در بیانیه ایالات متحده در روز یکشنبه، به تعهد واشنگتن بر “نقش ویژه” اردن در مورد اماکن مقدس مسلمانان در اورشلیم تایید شده است.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/us-flogs-ben-gvir-for-provocative-inflammatory-tour-on-tense-temple-mount

→ خواندن مطلب قبلی

تیراندازی دو مبارز فسطینی به نیروهای ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به اردوگاهی در جُنَین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *