۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رفتار وحشیانه سربازان اسرائیلی با کودکان فلسطینی

خبرگزاری القدس، در گزارشی به نقل از روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد که نیروهای امنیتی اسرائیل سالانه حدود هزار کودک فلسطینی را از خیابان‌ها، مدارس و خانه‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر می‌کنند.

به گزارش هاآرتص اقداماتی که برای بازداشت هزاران کودک و نوجوان فلسطینی انجام می‌شود، برای سلامت جسمی و روحی آنها بسیار زیان‌بار و آسیب‌رسان است و مطابق قوانین بین‌المللی و موافقت‌نامه‌های مربوط به حقوق کودکان که اسرائیل نیز امضاکننده آن است، ممنوع است.

Capture.3JPG 3

در گزارش این منبع آمده است که سربازان اسرائیلی به بهانه «تحت تعقیب بودن کودک » کودکان را دستگیر می‌کنند. معمولا دستگیری به این شکل انجام می‌گیرد که سربازان شب هنگام بدون مجوز قانونی وارد خانه فرد مورد نظر می‌شوند و کودکان مظنون را با فحاشی، توهین و ضرب و شتم و بستن چشم‌بند و دستبند دستگیر می‌کنند.

Capture2 9

نویسنده مقاله تاکید می‌کند: کودکان در معرض درد جسمی و فشار روانی قرار دارند و تجربه‌های سختی از جمله تنهایی، ترس شدید، سردرگمی، تحقیر، درماندگی و گاهی احساس خطر مرگ را پشت سر می‌گذارند.

تأثیرات اجتماعی و روانی دستگیری و شکنجه

در پایان آمده است: این تجربیات زیان‌بار و آسیب‌رسان در حافظه کودکان باقی ‌مانده و شخصیت او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این، خطر بیماری روانی در کودکان و خانواده‌هایشان را به دنبال دارد و به طور جدی و غیر‌قابل جبرانی به رشد کودک و توانایی او در انطباق با زندگی آسیب می‌زند.

در بسیاری از کودکان درد و رنج حاصل از زندان و شکنجه با آزادی پایان نمی‌پذیرد و حتی تا پایان عمر ادامه دارد.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/73316

→ خواندن مطلب قبلی

«القدس»: تهدیدات دولت اسرائیل فقط برای مصرف داخلی این رژیم است.

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار سید حسن نصرالله: هر اشتباه محاسباتی از اسرائیل منطقه را منفجر خواهد کرد!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *