۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست افسران ارشد پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو برای برکناری بن گویر

Capture1 17

شماری از افسران ارشد سابق پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواستند تا «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه را برکنار کند.

به گزارش صهیون 24 از اسرائیل تایمز، وای نت گزارش داد، شش افسر ارشد بازنشسته پلیس و حدود 40 معاون افسر ارشد بازنشسته پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواستند که ایتمار بن‌گویر را به دلیل رفتارهای افراط گرایانه در مدت خدمت از سمتش برکنار کند.

به گزارش اسرائیل تایمز از «وای نت» امضاکنندگان خواستار ملاقات با نتانیاهو، برای ارائه پیشنهادهایی برای تقویت نیروی پلیس و پیشگیری از عوامل ایجاد نابسامانی وضعیت موجود بدون حضور بن گویر وزیر امنیت داخلی شدند.

فرماندهان سابق پلیس ژیم صهیونیستی گفتند: «بن گویر» هسته اصلی مشکلات موجود در دستگاه پلیس بوده و پلیس این رژیم درپی سیاست‌های بن گویر در حال فروپاشی کامل است.

به گفته اسرائیل تایمز بن گویر سیاست تسلط خصمانه بر پلیس به منظور کنترل مستقیم بیشتر بر عملیات و پرسنل پلیس را دنبال و خارج از اختیارات خود در صدور دستورات میدانی به افسران دخالت می‌کند. او بارها و آشکارا با کمیسر پلیس «شابتای»، که از سال 2020 در این سمت خدمت کرده، بحث و جدل داشته است.

چند عامل مهم برای برکناری بن گویر

در پایان این گزارش می‌خوانیم: روز پنجشنبه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که بنتزی گوپستین، یهودی افراطی، که از سوی دادگاه عالی به دلیل دیدگاه‌های نژادپرستانه‌اش از کاندیداتوری در کنست منع شده است، به بن گویر در مورد مسائل پلیس مشاوره می‌دهد و در تصمیم‌گیری‌های متعدد در این زمینه مشارکت دارد.

بن گویر همچنین با افشای جزئیات یک گفتگوی خصوصی در مورد موج جنایت مداوم و مرگباری که جامعه عرب در سراسر اسرائیل را فراگرفته است، تلاش کرده که رئیس پلیس را مقصر اعلام کند، موضوعی که بن گویر و شبتای بر سر آن با هم اختلاف دارند.

 

Capture2 16

درخواست‌ها برای برکناری بن گویر پس از آن بالا گرفت که پنج شهروند عرب در یک جنایت تیراندازی در شهرک یافا کشته شدند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/a-tangible-immediate-danger-ex-police-chiefs-call-to-remove-ben-gvir-as-ministe

 

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

فمنیسم‌های فصلی و جولان یهود

خواندن مطلب بعدی ←

روی‌گردانی از نتانیاهو در نظرسنجی‌های قبل انتخابات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *