۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روند رو به افزایش قتل‌ عرب‌های ساکن اراضی اشغالی

از آغاز سال 2023 تا کنون 100 نفر از جامعه عرب ساکن در اراضی اشغالی  به قتل رسیده‌اند.

Capture1 19

در این راستا رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک مرد بادیه نشین 25 ساله در اوایل صبح شنبه با ضربات چاقو در نزدیکی اوفاکیم، در غرب بئرشبع به قتل رسید. این هشتمین قتل در هفته گذشته بوده است. پلیس اسرائیل اعلام کرد که دو مظنون در ارتباط با این چاقوکشی مرگبار دستگیر شدند.

بر اساس گزارش تارنمای وای نت، مرگ این جوان 25 ساله صدمین قتل در جامعه عرب از آغاز سال جاری تا کنون است. در این گزارش آمده است: پلیس در حال بررسی اتفاقات پشت‌پرده این قتل است. به ظن پلیس این یک حادثه جنایی بوده است.

این پانزدهمین قتل از ابتدای ماه جاری است و باید به آن قتل پنج مرد جوان، از جمله یک نوجوان 15 ساله در یافا در اوایل این هفته و قتل یک زن جوان در جلیل غربی را نیز اضافه کرد.

قتل فلسطینیان در اسرائیل

قتل فلسطینیان در اسرائیل

شکست دولت در جلوگیری از وقوع قتل و جنایت

با توجه به افزایش جنایات در سال جاری، مقامات دولتی برای مقابله با جرایم خشونت‌آمیز تلاش کرده‌اند.‌ از آغاز امسال تا کنون 100 قتل رخ داده است که در مقایسه با سال گذشته که در تمام سال 100 قتل اتقاق افتاده، آمار تکان دهنده‌ای است.

صادر کننده دستور قتل‌ها

در پی وقوع این قتل‌ها، نتانیاهو دستور داد تا یک کمیته ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شود و در همین راستا ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، با کوبی شبتای، رئیس پلیس اسرائیل و سایر فرماندهان، جلساتی را برگزار کرد. بن گویر نیز مدعی ایجاد گارد ملی و افزایش حقوق پلیس شد.

این در حالی است که بسیاری از ساکنان جامعه عرب-اسرائیلی، دولت، پلیس و بن گویر را مقصر این قتل‌ها و فجایع می‌دانند.

جزوزالم پست از «خبرگزاری والا» گزارش داد، مردم در اعتراض به  قتل اعراب ساکن اراضی اشغالی،در روز شنبه، تظاهرات و اعتصاب کردند.

 

لینک خبر:

https://www.jpost.com/israel-news/article-745829

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو هفته آینده با مقامات شین بت دیدار می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

چالش مراو میکائلی، نماینده حزب کارگر با لاپید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *