۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آلمان سامانه موشکی”پیکان 3″ از اسرائیل می خرد

آلمان قصد دارد سامانه پدافند هوایی «پیکان3» را به مبلغ 4 میلیارد یورو از رژیم صهیونیستی خریداری کند. انتظار می‌رود دولت برلین هفته آینده از قانون‌گذاران این کشور بخواهد با پیش پرداخت 560 میلیون یورویی موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری “رویترز”، پیش از این حدود یک سال و نیم گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر تمایل آلمان به خرید این پدافند از اسرائیل منتشر شده بود. در آن گزارش آمده بود که آلمانی‌ها ترجیح می‌دهند که این پدافند اسرائیلی را به جای THAAD (تاد) آمریکایی خریداری کند. بنابر گزارش‌های به دست آمده، مبلغ نهایی این توافق یک میلیارد یورو بیشتر از برنامه‌ریزی اولیه خواهد بود.

BkZBMVhxen 0 0 1280 720 0 x large

طبق گزارش‌های به دست آمده، آلمان امیدوار است که تا پایان سال جاری قرارداد را منعقد کند تا حداکثر بتواند آن را تا سال 2025 وارد کند. علاوه بر این، اسناد نشان می‌دهد که آلمان، بیشتر و یا تمام پیش پرداخت‌های خود را در صورت شکست در این توافق از دست خواهد داد چرا که این مبلغ برای جبران هزینه‌های اسرائیل مصرف خواهد شد.

Screenshot 38

در آخرین سفر نتانیاهو به آلمان، موضوع فروش این پدافند در دیدار وی با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در برلین مورد بررسی قرار گرفت. به دلیل رخداد جنگ بین روسیه و اوکراین، شولتس با اعلام تغییر سیاست امنیتی در آلمان گفت: تصمیم دارد حدود 2% از تولید ناخالصی داخلی آلمان را در امنیت سرمایه‌گذاری کند.

Screenshot 37

این پدافند توانایی مقابله در برابر چندین تهدید همزمان را دارد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که رهگیرها به خارج از جو می‌روند و در آنجا به ماهواره “کامیکاز” تبدیل می‌شوند که اهداف را ردیابی و مورد هدف قرار می‌دهند. چنین قابلیت می‌تواند به موشک‌های هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی اجازه رهگیری ایمن را بدهد.

این سامانه یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌ها برای رهگیری موشک‌های بالستیک در نوع خود در جهان  محسوب می‌شود که به طور مشترک توسط اداره تحقیقات توسعه دفاع و توسعه زیرساخت‌های فناوری و آژانس دفاع موشکی آمریکا از طریق صنعت هوافضا توسعه یافته‌ است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/h14vl6wd3#autoplay

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراضات 100 هزار نفری در قلب تل‌ آویو

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل واحد جدیدی برای جنگ با ایران تشکیل داده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *