۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارشی از تعداد و وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

Capture1 27

سازمان امور اسرای فلسطینی با انتشار گزارشی اعلام کرد که شمار زندانیان فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی 5000 نفر است که 31 نفر آنها زن و 160 نفر کودک و خردسال هستند.

تعداد بازداشت شدگان اداری (کسانی که بدون محاکمه بازداشت می‌شوند و طبق قانون سقف بازداشت آنها تا 6 ماه است) 1083 نفر از جمله 3 اسیر زن و 19 کودک است و تعداد خبرنگاران بازداشت شده به 17 خبرنگار رسیده است.

در این گزارش آمده است که تعداد زندانیان قدیمی دستگیر شده قبل از امضای قرارداد اسلو به 23 نفر رسیده است که مسن‌ترین آنها زندانی محمد الطوس است. او از سال 1985 در بازداشت به سر می‌برد. 11 نفر زندانی که در معامله وفاء الاحرار آزاد شدند مجددا در سال 2014 مجدداً دستگیر شدند. مهم‌ترین زندانی نائل البرغوطی با طولانی‌ترین دوران اسارت به مدت 43 سال حبس در زندان‌های اشغالی است. او 34 سال از این مدت را به طور مداوم در اسارت بوده است.

در این گزارش آمده است که 700 اسیر فلسطینی دچار بیماری هستند و  تعدادی از آنها مبتلا به بیماری‌های مختلف و نیازمند پیگیری و مراقبت های ویژه بهداشتی هستند. دست کم 24 نفر از آنها به سرطان مبتلا هستند.

اسیران شهید شده در مدت اسارت

این گزارش تأکید کرده که 237 اسیر فلسطینی در مدت اسارت شهید شده‌اند. علاوه بر آن صدها زندانی پس از رهایی بر اثر جراحات ناشی از بیماری در زندان ها به شهادت رسیدند.

در پایان این گزارش می‌خوانیم: اجساد 12 اسیر شهید فلسطینی به نام‌های انیس دولا، عزیز اویسات، فارس بارود، نصار طاقتقا، بسام السایه، سعدی الغرابلی، کمال ابوور، سامی العمور، داود الزبیدی، محمد ماهر ترکمان، ناصر ابوحامد و خضر عدنان توسط رژیم صهیونیستی نگه داشته شده‌اند.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/75836

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: بن گویر مسئول ناآرامی‌های اخیر در جامعه عرب

خواندن مطلب بعدی ←

طفره رفتن نتانیاهو از پاسخ به پرسش‌ها در مورد موشک “فتاح”

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *