۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نبرد افسران ارتش با بیماری PTSD

نبرد افسران ارتش با بیماری PTSD

Oren Or Biton یک آسیب دیده ارتش اسرائیل مبتلا به PTSD (اضطراب پس از سانحه) است. سازمان او Truma4Good به سایر سربازان کمک می‌کند تا از این بیماری و رنج ناشی از آن نجات یابند.

بیتون، 51 ساله، متاهل و چهار فرزند دارد، او اکنون در حال تحصیل در مقطع لیسانس در رشته امنیت داخلی و مدیریت اضطراری در کالج بیت برل است. او سازمان Trauma4Good  را در سال 2018 با هدف کمک به کهنه سربازان جنگی ارتش اسرائیل در مقابله با PTSD تأسیس کرد. بیتون می گوید: «یکی از راه‌های من برای مقابله با روان زخم‌های خود که پس از اتفاقات ناخوشایند تجربه کرده‌ام، کمک به افرادی است که با مسائل مشابه سروکار دارند.»

 

PTSD

من و دنی یاتوم رئیس سابق موساد، Trauma4Good را تأسیس کردیم تا بتوانیم مبتلایان به PTSD بیشتری را در ارتش شناسایی کنیم.هیچگاه نام این افراد به عنوان آسیب دیده، در سیستم ثبت نشده است. زیرا  PTSD یک بیماری نامرئی و عمیق است.

“افرادی که از PTSD رنج می‌برند، مانند دیگر آسیب دیدگان جنگی، دست یا پایشان قطع نشده است و هیچ نمود فیزیکی در آنها دالّ بر آسیب‌دیدگی و جراحت وجود ندارد که به شما بفهماند شخص از این بیماری رنج می‌برد. اگر شما در خیابان با یک بیمار PTSD برخورد کنید، از روی علائم بالینی نمی‌توانید متوجه بیماری روحی او شوید. برخی از افراد سطح خفیف یا متوسطی از اضطراب پس از سانحه را تجربه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شدت از آن رنج می‌برند.

برخی مبتلایان هستند که پس از آسیب روحی و ضربه روانی نمی‌توانند خانه خود را ترک کنند یا زندگی خانوادگی خود را با موفقیت مدیریت کنند. برخی تمایل به خودکشی دارند. مضافا اینکه شخصا با مواردی مواجه شده‌ام که متأسفانه مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

PTSD

من از PTSD رنج می‌بردم، و وقتی توانایی کنترل زندگی ام را از دست دادم، متوجه شدم که دو راه دارم: می‌توانم در ورطه‌ای از استرس پس از سانحه فرو رفته و غرق شوم، یا می‌توانم با مشکلاتم روبه‌رو شوم؛ به همین دلیل نام Trauma4Good را انتخاب کردم.»

در ادامه این افسر IDF که در چند عملیات به عنوان نیروی نفوذی در بین نیروهای مقاومت مشارکت کرده بود، تشریح کرد که چگونه همین عملیات‌ها، دیدن صحنه‌هایی مملو از خشونت و کشتار انسان‌ها این عارضه روحی و آسیب روانی را در او و همکارانش موجب شده است. وی افزود بیشتر نظامیانی که در ارتش به این عارضه مبتلا می‌شوند تلاش می‌کنند که خود را با مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر همچون حشیش و ماری‌جوآنا آرام کنند که نه تنها از این راه درمانی صورت نخواهد گرفت بلکه همین رویه منجر به بالا رفتن آمار طلاق و خودکشی در آنان می‌شود

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/health-and-wellness/mind-and-spirit/article-747261

→ خواندن مطلب قبلی

شلیک دو فروند راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد شدید بایدن از شهرک‌سازی‌های اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *