۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کاهش چشمگیر سفرهای مقامات ارشد اسرائیلی به کشورهای عربی

Capture4 4

رسانه صهیونیست از کاهش قابل توجه سفر مقامات بلند پایه اسرائیل در 6 ماه نخست دولت نتانیاهو خبر داد.

صحیفه القدس نوشت: روزنامه عبری هاآرتص روز پنجشنبه گزارش داد سفر مسئولان بلند پایه رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی در پی تشدید تنش‌ها در کرانه باختری به شدت کاهش یافته است.

به گزارش صهیون 24 از صحیفه القدس، روزنامه هاآرتص در گزارشی تأکید کرد، در 6 ماهه نخست دولت کنونی بنیامین نتانیاهو، تعداد سفرهای مقامات رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی در مقایسه با دولت قبلی به رهبری نفتالی بنت و یایر لاپید کاهش چشمگیری داشته است.

 

Capture1 39

در این دوره، نتانیاهو تنها از اردن دیدن کرده است، در حالی که بنت در همین مدت به امارات، اردن و مصر سفر کرده است. این در حالی بود که سفر بنت به امارات در نوع خود اولین سفر نخست وزیر اسرائیل به این کشور بود . همچنین سفر وی به مصر برای اولین بار بعد از یک دهه انجام شد.

کاهش سفر های وزیر امور خارجه

الی کوهن، وزیر امور خارجه کنونی اسرائیل نیز در ابتدای کار خود تا کنون، به کشورهای سودان و به کشورهای اسلامی مانند ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان سفر کرده ، اما هیچ سفر رسمی به کشورهای عربی نداشته است.

این در حالی است که لاپید وزیر خارجه دولت قبلی رژیم صهیونیستی در همین مدت زمان به کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، اردن، مصر و مراکش سفر کرد. سفر وی به بحرین اولین سفر رسمی وزیر خارجه رژیم اسرائیل به این کشور پس از امضای توافقنامه ابراهیم در سال 2020 محسوب می شود.

همچنین بنی گانتز وزیر دفاع سابق اسرائیل در شش ماهه نخست دولت قبلی از مراکش و بحرین بازدید کرد، در حالی که یوآو گالانت وزیر کنونی از زمان ابتدای کار خود در دولت نتانیاهو به هیچ کشور عربی سفر نکرده است، اما در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در فوریه گذشته برگزار شد، با وزرایی از کشورهای بحرین و و امارات دیدار کرد.

مراکش تنها کشور عربی است که اکثر وزرای رژیم اسرائیل از آغاز کار دولت نتانیاهو تا کنون به آن سفر کرده‌اند، مراکش است و مراکش نیز هفته گذشته در واکنش به ساخت و ساز اسرائیل در شهرک‌ها، به تعویق افتادن “مجمع نقف” را اعلام کرد.

 

Capture2 25

این روزنامه افزود: حوادث متعددی که در عرصه فلسطین رخ داد، بر روابط اسرائیل با کشورهای عربی سایه افکند و به همین دلیل سفر نتانیاهو به امارات چندین بار به تعویق افتاد.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/77741

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

رونی الشیخ،‌ بازرس کل سابق پلیس: نتانیاهو باید از قدرت کناره‌گیری می‌کرد

خواندن مطلب بعدی ←

خانواده های حاضر در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره پرواز حین سخنرانی نتانیاهو به او پشت کردند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *