۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس پلیس تل آویو استعفا کرد

Capture1 16

«آمی اِشِد» رئیس پلیس صهیونیست منطقه تل آویو برای اعتراض به دخالت‌های کابینه رژیم موقت صهیونیستی در کار نیروی پلیس از سمت خود استعفا کرد.

رئیس پلیس تل آویو شامگاه چهارشنبه با اشاره به مداخله سیاسی اعضای کابینه افراطی«بنیامین نتانیاهو» که به گفته او خواستار اعمال زور بیش از حد علیه معترضان هستند، از سمت خود اعلام کناره گیری کرد.

 Capture3 6

اِشِد در بیانیه‌ای گفت: «نمی تواند انتظارات وزرا را برآورده کند، اعضای کابینه تمام قوانین را زیر پا گذاشته و در تصمیم گیری‌های حرفه ای مداخله می‌کنند.»

وی در ادامه گفت: «من به راحتی می‌توانستم با استفاده از خشونت بیش از حد و با تعدّی از هنجارهای پلیس و شهروندان کشور، که اورژانس ایچیلوف (در بیمارستان تل آویو) را پس از هر تظاهراتی پُر [از مصدوم] می‌کرد، این انتظارات را برآورده کنم. اما برای اولین بار در سه دهه خدمت، با واقعیتی پوچ مواجه شدم که در آن اطمینان یافتن از آرامش و نظم آن چیزی نبود که از من خواسته‌شده بود، بلکه دقیقاً برعکس آن بود. از من اقدامات ضد آرامش و ضد نظم می‌خواستند.»

فرمانده پلیس مستعفی تل آویو همچنین افزود: «33 سال خدمت من در یونیفرم پلیس و در سخت‌ترین پست‌های پلیس به پایان رسید. با نفوذ سیاست [در رده های بالای پلیس] یک افسر پلیس تسلیم انتظارات سیاست‌مداران ارشد از جمله شکستن قوانین و دخالت آشکار در تصمیم گیری حرفه ای شده است.»

شدت گرفتن اعتراضات در پی استعفای رئیس پلیس تل آویو

Capture1 17

رسانه‌های عبری زبان از شدت گرفتن اعتراضات در پی سخنرانی و استعفای رئیس پلیس تل آویو خبر دادند. این رسانه‌های با گسترده خواندن تظاهرات شامگاه چهارشنبه در سرتاسر فلسطین اشغالی، گزارش دادند که این تظاهرات علیه سیاست‌های قضایی نتانیاهو در شهرهای اشغالی از جمله بیت المقدس، حیفا، و شمار دیگری از شهرک‌های مهم اشغالی برگذار شد. در جریان اعتراضات معترضین با پلیس درگیر شدند و پلیس تعدای از آنها را دستگیر کرد.

سازمان‌دهنگان این اعتراضات گفتند: «اشد دیکتاتور را معرفی کرد.»

Capture1 15

گفتنی است بن گویر وزیر افراطی امنیت، آمی اِشِد را به دلیل عدم قاطیت در برخورد با معترضان در تظاهرات علیه نتانیاهو و قانون اصلاحات قضایی از کار برکنار کرده بود.

 

 

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/crime-and-justice/ami-eshed-903602302/?pid=7&cid=903050184

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

کنست پیش‌نویس قانون انحلال کانون وکلا را تصویب کرد

خواندن مطلب بعدی ←

لایحه جدید کنست علیه فضای مجازی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *