۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تقلای اسرائیل برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین!

اعضای کابینه سیاسی و امنیتی رژیم‌ صهیونیستی در سایه اوضاع نامناسب تشکیلات خودگردان فلسطین و خطر فروپاشی آن،‌ روز یکشنبه نشستی برگزار و راه‌های کمک و ارائه تسهیلات به این تشکیلات را بررسی می‌کند.

 

نهاد امنیتی رژیم‌ صهیونیستی به نتانیاهو پیشنهاد داد که به‌ دلیل کاهش سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین و ناتوانی آن در کنترل جنین، باید اقداماتی به‌ منظور تقویت این تشکیلات صورت گیرد.

از جمله تمهیداتی که در این جلسه توسط بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی تصویب خواهد شد تأسیس منطقه‌ صنعتی جدیدی در جهت توسعه «ذخایر گازی» غزه است.

در این نشست ارائه پاداش های اقتصادی محدود به تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله افزایش تعداد اقساط وام ها، افزایش ساعات کار گذرگاه آلبانی و صدور گذرنامه‌های بیومتریک برای اشخاص مهم تشکل خودگردان فلسظین را بررسی خواهد کرد.

با این‌حال، چند وزیر از حزب مذهبی اسموتریچ با این اقدامات با مخالفت کردند.

مخالفت بن گویر با تصمیم کابینه درباره کمک به تشکیلات خودگردان

ایتامار بن گویر،وزیر امنیت‌ملی، پیش‌از این نشست اظهار داشت:«من قصد دارم که در جلسه کابینه با تصمیم شرم‌آور اعطای امتیاز به تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت کنم. بیهوده تر از آن نیست، نهادی که تروریسم را تشویق می‌کند، حقوق تروریست‌ها و خانواده آنها را می‌پردازد، در سیستم آموزشی،فراگیران را به کشتار یهودیان تشویق و سرزمین‌های یهودیه و سامره را تصرف می‌کند و در بحبوحه موجی از وحشت جعبه‌ای از معاهدات دولت اسرائیل را می‌برد.»

تشکیلات
یوآو گالانت و بنیامین نتانیاهو

وی افزود:«اطمینان دارم که سایر اعضای کابینه من، وزرای حزب راست دولت نیز با حمایت از مواضع من از این پیشنهاد توهین‌آمیز حمایت نمی‌کنند.»

تشکیلات خودگردان در تلاش است نشان‌ دهد که پس از عملیات جنایتکارانه ارتش رژیم‌صهیونیست طی هفته گذشته در جنین، کنترل این شهر را دوباره در دست گرفته‌است. در سال‌های اخیر حماس در جنین مستقر بود و عملا از کنترل تشکیلات خودگردان جنین خارج‌ بود.

کانال 11News رژیم‌صهیونیستی، ماه گذشته گزارش داد که تشکیلات خودگردان فلسطین با توجه به بحران‌های مالی خود در آستانه اعلام ورشکستگی است و تشکیلات خودگردان به جای ایجاد زیرساخت برای یک اقتصاد مستقل و خودکفا، اقتصاد خود را بر اساس کمک‌های بین المللی بنا کرده است.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/373870

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اصلاحات مرده است

خواندن مطلب بعدی ←

ستیزه فناوری با یهودستیزی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *