۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روزشمار انتخابات شهرداری

سیاستمداران بیت المقدس چگونه برای انتخابات آماده می‌شوند؟

 

اورشلیم پست گزارش داد: 108 روز تا انتخابات مانده اما هنوز بیشتر فعالیت‌ها ضعیف و سطحی انجام می‌شوند. فقط مقداری پوستر نصب شده، برخی شبکه‌های رسانه‌ای به افشاگری پرداخته و گهگاهی چند گردهمایی در سالن‌های خصوصی برگزار می‌شود ولیکن هنوز اقدام بسزایی صورت نگرفته‌ است.

بخش خریدی هنوز درگیر انتخابات شهر مقدس(اورشلیم) نشده‌است. زیرا تقلاهای دو حزب فوق ارتدوکس یهودیت متحد تورات و شاص برای انتخابات شهرداری شهرهای کوچک و متوسط است و رهبران این احزاب بر اورشلیم متمرکز نیستند.

چایم کوهن، رئیس بخش شورای‌شهر حزب شاص گفت:«برای کسب موفقیتی همانند انتخابات قبلی که پنج کرسی شورای‌شهر (از سی کرسی) را در پی داشت، تلاش می‌کنیم. تنها نامزد انتخابات تاکنون شهردار فعلی، موشه لاین است.»

انتخابات
موشه لاین

طی انتخابات هر دوره این سوال به‌عنوان یک قاعده کلی مطرح می‌شود:

آیا گزینش نامزد خریدی برای انتخابات شهرداری مطلوب است؟

به‌جز اوری لوپولیانسکی، اکثر خاخام‌ها و سیاستمدراران این بخش معتقدند، تا زمانی‌که شهردار منتخب متحدان تورات در این ناحیه هستند، نیازهای آنها را برطرف می‌کنند و پاسخگو هستند این مسئله ضروری نیست.

شاید یک شهردارد فوق ارتدوکس اشکنازی خیلی مورد نیاز باشد. اما درباره شهردار فوق ارتدوکس سفاردی، اوضاع کمی فرق می‌کند و واکنش مقامات‌ رسمی اندکی متفاوت است.

احساس رای‌دهندگان شاص اینگونه است که دوران خفت و سرشکستگی به‌پایان رسیده‌ و زمان شهردار شدن خریدی سفاری‌ها فرا رسیده‌ است آن هم در شهری که جمعیت زیادی سفاری دارد.

منابع در شاص خاطر نشان کردند که خریدی‌های سفاری در مقایسه با زمانی‌که مجبور به گدایی بودند در جایگاه متفاوتی قرار دارند.

حتی کوهن به‌عنوان رئیس کمیته تخصیص، آشکارا از خریدی‌ها طرفداری و حمایت می‌کند.

در حالی که بسیاری نیز انتظار دارند که کوهن در مورد تبعیض مداوم علیه دختران سفاردی در مؤسسات خریدی اظهار نظر کند، اما کوهن معتقد است از آنجایی که اکنون سمینارهای آموزشی سطح بالای سفاردی وجود دارد، او نیازی به حل این مشکل ندارد.

تقاضا برای پیوستن به لیست مسئولین سکولار صهیونیست در آغاز هفته یک رویا بود و هیچ شانسی برای تحققش وجود نداشت.تاکنون نیز هیچ اقدامی برای ایجاد یک لیست مشترک وجود ندارد.

نظرسنجی‌ها طوری طراحی شده‌اند تا کسی که بیشترین شانس را برای رهبری دارد، و به عبارت بهتر، شانس بیشتری برای به‌دست آوردن پول مورد نیاز برای یک مبارزه انتخاباتی موفق را دارد، نشان دهد.

نامزدهای بدون پشتوانه حزبی

در این میان بزرگ‌ترین نگرانی‌‌ها در مورد نامزدهایی است که بدون هیچ پشتوانه حزبی و به‌ صورت انفرادی رقابت می‌کنند.

در حال‌ حاضر حدود سه نامزد با این شرایط وجود دارد.

انتخابات
یائل انتبی

یکی‌ از برجسته‌ترین‌ها یائل انتبی از محله پیسگات زئیف با40000 نفر سکنه است. انتبی از سال 2018 تا کنون نتوانسته موفقیتی کسب کند. او به رقابت فعلی بازگشته و اعضای شورای‌ شهر یوسی هاویلیو و لورا وارتون به‌طور حتم او را نادیده نمی‌گیرند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-749961

→ خواندن مطلب قبلی

اصلاحات وحشتناک

خواندن مطلب بعدی ←

سایه اصلاحات بر سر اقتصاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *