۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پرامیلا جایپال:”اسرائیل نژادپرست است”

پرامیلا جایپال:”اسرائیل نژادپرست است”

به گزارش هاآرتص، خانم پرامیلا جایپال، رئیس گروه پیشرو کنگره آمریکا، روز یکشنبه نسبت به اظهارنظرهایی که در آن اعلام کرده بود اسرائیل یک کشور نژادپرست است، مجبور به عذرخواهی شد و گفت که منظور او دولت نتانیاهو بوده است.

بیانیه جایپال که در آستانه سفر هرتزوگ رئیس جمهور رژِیم صهیونیستی به ایالات متحده بیان شده بود، از سوی سازمان‌ها و قانونگذاران طرفدار اسرائیل بازخوردهای زیادی را به دنبال داشت.

من صراحتا نمی‌گویم که اسرائیل، کشوری نژادپرست است؛ اما معتقدم که دولت راست افراطی نتانیاهو دارای سیاست‌های بسیار تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه و علنی است و نژادپرستان افراطی این سیاست را در دولت فعلی و به رهبری نتانیاهو هدایت می‌کنند.”

او گفت که معتقد است «این وظیفه همه ماست که بکوشیم دنیای خود را عادلانه‌تر کرده و آن را به محلی برای فریاد زدن و محکوم کردن این سیاست‌هایی که نتانیاهو و دولت فعلی‌اش در پیشبرد آن نقش به سزایی دارد.»

جایپال با بیان نظر خود نسبت به فلسطین اشغالی، گفت: «من همیشه موافق راه‌حلی بوده‌ام که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اجازه می‌دهد آزادانه و در کمال امنیت و خودمختاری در کنار یکدیگر زندگی کنند و این همان چیزی است که من کاملاً به آن متعهد هستم. اما سیاست‌های مستبدانه دولت فعلی اسرائیل مانند “توسعه شهرک سازی” باور اعراب فلسطینی به امکان راه حل دو دولتی را “بسیار دشوار” می‌کند.

نژادپرست
جایپال:اسرائیل نژادپرست است.

از آن‌جایی که چندین دموکرات یهودی از جمله جاش گوتهایمر، دبی واسرمن شولتز، گرگ لندزمن، برد اشنایدر، دین فیلیپس، جرد موسکوویتز و کتی منینگ بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن عمق نگرانی خود را نسبت به اظهارات جایپال ابراز کردند؛ وی بر آن شد که نسبت به این واکنش‌ها بیانیه‌ای صادر نماید.

جایپال در گذشته به دلیل توئیت یادبود قربانیان 11 سپتامبر با تلفاتی که شامل مخالفان صهیونیست نیز می‌شدند، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اظهارات وی در مورد اسرائیل و شفاف سازی بعدی پس از آن متاثر از این موضوع است که چند دموکرات گفتند قصد دارند سخنرانی آخرهفته هرتزوگ در جلسه مشترک کنگره آمریکا را تحریم کنند، از جمله این نمایندگان می‌توان ایلهان عمر، جمال بومن و الکساندریا کورتز را نام برد.

جایپال در پاسخ به سوال CNN که آیا در سخنرانی هرتزوگ شرکت می‌کند یا خیر، پاسخ داد: «فکر نمی‌کنم شرکت کنم و به نظرم اکنون زمان مناسبی برای این اتفاق نیست

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/374245

→ خواندن مطلب قبلی

خشم بی.بی از عدم دعوت او به کاخ سفید

خواندن مطلب بعدی ←

بنام کودکان استثنایی به کام محصلان یشیوا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *