۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سانسور رسانه‌ای اعتراضات در رسانه‌های صهیونیستی

چگونگی سانسور رسانه‌ای اخبار مربوط به اعتراضات در اسرائیل

Capture6 1

به گزارش صهیون 24، اسرائیل براساس تبلیغات رسانه‌های پرنفوذ و گسترده صهیونیست‌ها در سطح بین المللی کشوری با شاخص‌هایی ایده آل و متفاوت نسبت به سایر کشورهای جهان به افکار عمومی معرفی می‌شود. رژیم جعلی صهیونیستی تنها نهادی در جهان است که ادعای دموکراسی داشته و در عین حال کاملا بر اساس قانون سانسور عمل می‌کند.

آنچه در طی چند ماه گذشته در رابطه با اعتراضات مدنی به قانون اصلاحات قضایی در رسانه‌های اسرائیل منعکس می شود همه واقعیت رخدادهای مدنی نیست و کمتر کسی خبر دارد که اعتراضات در اسرائیل تا این حد گسترده است، لذا رسانه‌های صهیونیستی می‌کوشند تا با کمرنگ و حتی بی اهمیت جلوه دادن اعتراضات بر آنچه در اراضی اشغالی می‌گذرد سرپوش گذارند.

آنچه آمار سازی‌های رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند با واقعیت فاصله دارد. بررسی کیفی نشان می‌دهد که اخبار مربوط به اعتراضات آنگونه که باید اطلاع رسانی نمی‌شود.

بر اساس مقاله‌ای که روز چهارشنبه والا نیوز منتشر کرد در می‌یابیم که چگونه رسانه‌های صهیونیست دائما در حال لاپوشانی واقعیت اعتراضات هستند و اصلا حقیقت و بُن‌لاد اعتراضات را منعکس نمی‌کنند.

Capture1 68

رسانه‌های خبری با همدردی بسیار، اعتراضات را همراهی کردند و صحنه ها را تقریباً از هر زاویه ممکن فیلمبرداری کردند، اما دلیل اصلی و چرایی حضور  توده‌های مردم اسرائیل در گرمای وحشتناک به خیابان‌ها را نادیده گرفتند.

همه  رسانه‌ها خبری در صحنه اعتراضات حضور داشتند چه در میدان و چه در پشت صحنه. کانال های خبری 12 و 13، صدا و سیمای عمومی کان و البته کانال 14. همه آنها از ساعات اولیه صبح اخباری در تمام زمینه‌ها از جمله اعتراضات پخش می‌کردند. با این حال، در تمام شبکه‌های خبری، تقریباً هیچ‌گاه به دلیل اعتراضات و خواسته اصلی معترض پرداخته نشد.

نویسنده مقاله در ادامه اذعان کرد: این گفتمان و پوشش خبری آن(چرایی اعتراضات)مدت‌هاست که در اسرائیل از بین رفته است. 

تمام اطلاعات اصلاحات قانونی دولت نتانیاهو را دو سیاستمدار دقیقاً از جناح راست فاش کردند. اولین نفر، امیر اوهانا، رئیس کنست بود که در مصاحبه با رونی کوان در شبکه 11 فاش کرد که اولین بار درباره “اصلاحات” در کنفرانس مطبوعاتی یاریو لوین شنیده است. فراموش نکنید این یک لغزش و خطای اطلاعاتی نبود! او در واقع به صراحت اعلام کرد که انتخابات آبان ماه گذشته واقعاً اصلاحات نبوده است.

سیاستمدار دیگری که به صفحه پیام دولت پایبند نبود، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی بود که در گفتگویی با کوهن تلویحا گفت که قانون لغو استاندارهای معقولیت قدرت اعمال نفوذ دولت در همه عرصه‌ها را بیشتر می‌کند و روشن است که بیان چنین سخنانی با آن ادبیات خاص در جهت عبور کامل از اصلاحات است.

نویسنده مقاله ادامه داد با وجود تمام این موارد، این حتی سخت‌ترین روز اعتراضاتی نیست که اسرائیل در شش ماه گذشته به خود دیده است. در مقابل کانال‌های خبری مختلف با شدت به آنچه در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد، برخورد کردند.در واقع رسانه‌ها با عملکردشان در مواجه با اعتراضات،‌ روحیه را در کشوری که از قبل تجزیه شده بود، تقویت کردند.

Capture2 24

البته، این اعتراض موجب مختل شدن زندگی مردم حداقل برای یک روز شد، عملکرد رسانه‌های خبر در پوشش خبری روز اختلال جای بسی تأمل دارد؛ شبکه 14 به سادگی از پخش کل برنامه صرف نظر کرد و تنها بخشی از اخبار اعتراضات که تنها چند صد معترض در کاپلان باقی مانده بودند، پوشش داد. کانال 12 سریال “پلیس ها” را پخش کرد و در کانال 13 مسئولان آن تصمیم گرفتند به موضوع شرط‌بندی بر روی خشونت پلیس یا یک شاخه زیتون بپردازند.

شگفت انگیز است که علی‌رغم ده‌ها تیمی که در سراسر کشور مستقر شده بودند، همه آنها عامدا و کاملا موفقیت آمیز رخدادی را نادیده گرفتند که روز سه‌شنبه برای همه احزاب و اقشار جامعه برجسته بود، چه اپوزسیون و چه ائتلاف! اخباری که منعکس شد بسیار سطح پایین بود.

تنها لحظات واقعی در تمام ساعات پخش اعتراضات روز سه‌شنبه، زمانی بود که خبرنگاران صرفاً میکروفن ها را به سمت شهروندان معترض نشانه رفتند و از آنها خواستند دلیل حضورشان را توضیح دهند.”نه سیاستمداران، نه مشاوران استراتژیک و نه سازمان‌دهندگان اعتراضات.”

سپس در استودیوهای خبری از احزاب راست و چپ تلاش می‌کنند تا هر حرف رئیس‌جمهور بایدن را به گونه ای تفسیر کنند که گویی یک رمز سیاسی محرمانه است و یا به خلبانان و پزشکان نمره بدهند! برای رسانه‌ها روز سه‌شنبه، هیچ خبر ویژه‌ای نبود که در مورد آن صحبت کنند و زمانی در مورد آن صحبت خواهند کرد که دیگر خیلی دیر شده است!

 

لینک خبر: https://e.walla.co.il/item/3595242

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اعتصاب پزشکان در راستای اعتراضات مردمی

خواندن مطلب بعدی ←

دستیار خاطی مهدکودک به تله افتاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *