۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکسن سیاه سرفه هیولای خریدی‌ها

شیوع سیاه سرفه در جمعیت اسرائیلی افراطی ارتدوکس نیاز به واکسیناسیون فوری دارد.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 225 مورد سیاه سرفه گزارش شده است که در مقایسه با پارسال 13 برابر بیشتر شده است.

مقامات بهداشت عمومی و وزارت بهداشت شدیدا از شیوع این بیماری هولناک در میان کودکان خریدی که والدین آنها از واکسیناسیون آنها خودداری کرده اند، نگران هستند.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 225 مورد سیاه سرفه گزارش شده است که در مقایسه با پارسال 13 برابر بیشتر شده است.  ممانعت خریدی‌ها از تزریق واکسن و همچنین خانواده‌های پرجمعیتشان و سیر صعودی زادو ولد آنها باعث شده که مسئولین بهداشت اسرائیل واهمه شیوع بیماری و به بار آوردن خسارت‌های جبران ناپذیر جانی را دارند.

سیاه سرفه

نوزادان باید در دو ماهگی برای دریافت اولین واکسن سیاه سرفه به کلینیکهای مخصوص نوزادان (تیپات هالاو) آورده شوند و در دوران کودکی حتما این تزریق را انجام دهند.

درحالی که از دانشجویان پزشکی و کارکنان سیستم مراقبت‌های بهداشتی نیز خواسته می‌شود به دلیل قرار گرفتن در معرض جوانان مبتلا به سیاه سرفه، واکسن تقویتی دریافت کنند. انجمن ماماهای اسرائیل توصیه کرده است که همه زنان باردار بین هفته 27 تا 36 بارداری خود برای محافظت از جنین پس از تولد نسبت به تزریق این واکسن اقدام نمایند.

سیاه سرفه چیست؟

سیاه سرفه که فقط در انسان بروز می‌کند، یک بیماری تنفسی بسیار مسری است که از طریق سرفه و عطسه منتشر می‌شود و توسط نوعی باکتری به نام Bordetella pertussis ایجاد می‌شود که به مژک‌ها (پرز‌های ریز و مو مانند) که بخشی از دستگاه تنفسی فوقانی را می‌پوشاند، ایجاد می‌شود.

از آنجایی که این بیماری به راحتی از طریق سرفه و تماس نزدیک منتقل می‌شود، می‌توان همه افراد را یک ناقل بالقوه نامید، بنابراین واجب است که کودکان و بزرگسالان مربوطه نسبت به واکسیناسیون و تقویت سیستم ایمنی خود برای محافظت از نوزادان، کودکان، سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک خبر: \https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-752703

→ خواندن مطلب قبلی

شیروت لئومی؛ خدمت بیگاری مدرن اسرائیل از یهودیان خارجی

خواندن مطلب بعدی ←

رهبر حزب کارگر: سوسیال دموکرات‌ها در سراسر جهان از ما حمایت کردند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *