۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مصاحبه میکی زهار با کانال 13

زهار: دولت از پیوستن و همکاری بنی گانتز استقبال می‌کند.

میکی زهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه با کانال 13 گفت:«اگر بنی‌گانتز، رهبر وحدت ملی علاقه‌مند است تا به دولت بپیوندد؛ به وی اجازه دهید تا بپیوندد.»

زهار در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز ملحق شدن گانتز به دولت گفت:«ما هیچگاه کسی‌ را تحریم نکردیم و هر کسی که می‌خواست بر اساس اصول اولیه به دولت بپیوندد، می‌توانست ملحق شود.»

وزیر فرهنگ و ورزش با اشاره به تحریم بنیامین نتانیاهو توسط اپوزیسیون به‌ علت محاکمه فساد وی گفت:«متاسفانه کسانی بودند که تصمیم به تحریم گرفتند و ما در وضعیت ائتلاف محدود هستیم.»

زهار اظهار داشت:« گانتز علاقه‌مند به ماندن در اپوزیسیون است زیرا با این شیوه از نظر سیاسی قوی‌تر می‌شود. ولی ما یک ائتلاف جناح راست می‌خواهیم؛ بنابراین ما انتخاب او نیستیم.»

وی در ادامه تأکید کرد:« ما قائل به تحریم نیستیم. اگر گانتز علاقه‌مند است به دولت بپوندد؛ اجازه دهید که طبق اوصول اولیه دولت مذاکره کند و به دولت ملحق شود.»

نظرات زهار درباره اصلاحات

همجینن درباره دادخواهی‌های قانونی مربوط به ابطال بند معقولیت گفت:«همانطورکه دولت قصد دارد همانند گذشته به تصمیمات دیوان‌ عالی کشور احترام بگذارد، انتظار می‌رود تا دیوان‌عالی نیز به قوانین احترام بگذارد.»

زهار ادامه داد:« ما به همه تصمیمات دادگاه احترام می‌گذاریم، دیوان‌عالی در کنار دولت و کنست، یک نماد مهم در دموکراسی اسرائیل است. اما دیوان باید اصول مبتنی بر قانون را رعایت کند و من امیدوارم که این قانون نقض نشود.»

میکی زهار گفت:«موضع نتانیاهو روشن است. او همیشه به تصمیمات دادگاه‌ عالی احترام گذاشته است و ما امیدواریم که در وضعیت جدیدی قرار نگیریم.»

زوهار
بنیامین نتانیاهو و میکی زهار

وی درخصوص اتفاقات و جنجال‌های مربوط به اصلاحات قضایی گفت:«من صدای نارضایتی مردم را می‌شنوم اما اینکه گفته می‌شود«مملکت را شکستیم» نمی‌پذیرم. زیرا وقتی در خیابان راه می‌روم و کسی به من می‌گوید که جلوی قانون را بگیر، یک نفر دیگر می‌گوید ادامه بده! این یعنی مردم کاملاً تقسیم شده‌اند.»

زهار انگشت اتهام را به سمت مخالفان گرفت: «از نظر سیاسی، این تظاهرات برای اپوزیسیون مناسب است، اما مهمتر از همه و فارغ از خواسته‌های کوچک سیاسی، کشوری برای مدیریت وجود دارد و برای تامین هزینه‌های زندگی و امنیت آن باید هر کاری انجام دهند و در صورت عدم همکاری مخالفان، مسئولیت نیز بر عهده آنهاست.»

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-753004

→ خواندن مطلب قبلی

164 میلیون شِکِل بودجه برای یشیوا

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: آیا جامعه اسرائیل خواهان دولتی متحد است؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *