164 میلیون شِکِل بودجه برای یشیوا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دولت لایحه‌ای را تصویب خواهد کرد که ذیل آن 164 میلیون شکِل بودجه اضافی به محصلان یشیوا اختصاص می‌یابد.

این بودجه مشتمل 79 میلیون شِکِل برای گسترش حمایت از محصلین یشیوا، 52 میلیون برای افزایش شمار دانشجویان، 15 میلیون برای دانشجویانی که شهروند اسرائیل نیستند و 19.53 میلیون شِکِل برای مدارس دینی تورات است، موسساتی آموزشی که در جوامع نزدیک به مرز غزه که محصلین را به خدمت در ارتش تشویق می‌کنند.»

باتوجه به پیش‌نویس این لایحه، مبلغ این بودجه اضافی از وجوه اختصاص یافته برای زیرساخت‌ها و نوسازی هسدر یشیووت و یشیوت که از خدمات ارتش رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کنند، تامین می‌شود.

میلیون
یشیوایی در اورشلیم

شنبه شب، یوسی فوکس، دبیر کابینه در واکنش به این موضوع گفت:«برداشت بودجه از وجوه وزارتخانه‌ها گزارشی نادرست است. چراکه این مبلغ پیش‌ از این بودجه‌بندی شده است و به همین منظور در ماه فوریه مقداری از بودجه وزارتخانه‌ها قطع شد.»

در اوایل ماه ژوئیه، گزارشی منتشر شد مبنی‌ بر اینکه به‌دلیل شکایت احزاب خریدی مبنی‌ بر عدم افزایش بودجه در تصمیمات قبلی، دولت قصد دارد تا بودجه ارائه شده به محصلین یشیوا را به بیش‌ از صد میلیون افزایش دهد.

واکنش مخالفین عمکرد غیرمسئولانه دولت

یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون در واکنش به این اخبار در توییتی نوشت:«وقتی از دولت خواستیم تا از کاهش ساعات آموزش کودکان دارای معلولیت جلوگیری کند، پاسخ این بود:«پول نیست.» اما امشب اعلام کردند که از تمام وزارتخانه‌های دولتی مبلغی کسر می‌شود تا 164 میلیون شِکِل به مراکز آموزشی تورات اضافه شود. این دولت قلب ندارد

میلیون
یاییر لاپید

وعده حمایت از مدارس دینی دخترانه

میلیون

 

اوریت استراک، وزیر شهرک‌سازی و مأموریت‌های ملی نیز در توییتی نوشت:«بودجه حمایتی از مدارس دینی دختران افزایش می‌یابد. ما ارزش فوق‌العاده‌ای در تحصیل تورات برای دختران قائل هستیم و به‌ همین دلیل در آستانه انتخابات به محصلان دختر و روسای مدارس دینی تورات قول دادیم که حمایت‌های دولت از این مسئله را افزایش می‌دهیم. فردا می‌توانیم به این وعده عمل کنیم. زیرا به چیز که رای می‌دهید، همان را به‌دست خواهید آورید.»

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-753017

→ خواندن مطلب قبلی

ازدواج در تعلیق!

خواندن مطلب بعدی ←

مصاحبه میکی زهار با کانال 13

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *