۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو در تنگنای قانون، سهم‌خواهی احزاب خریدی

7dcde190 3022 11ee bce8 af477042f864 h682 w1024

بعد از تصویب قانون اصلاحات قضایی، اکنون زمان پاسخگویی نتانیاهو به سهم‌خواهی احزاب شریک خود از جمله خریدی‌هاست.

رؤسای احزاب خریدی در پیامی خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هشدار دادند که تصویب قانون اصلاحات قضایی در زمستان پیش رو در کنست، منوط به برآورد شدن پیش‌شرطهای آنان از جمله معافیت از خدمت سربازی است.

«نتانیاهو» نیز در آخرین جلسه کنست در تابستان اعلام کرد که او برای دست یابی به تفاهم در مورد تصویب قانون منع سربازی برای ادامه همکاری و پشتیبانی احزاب خریدی از اصلاحات قانونی تلاش می‌کند.

Capture1

در پایان این جلسه، هرکدام از رهبران احزاب خریدی با اعلام شرطهای خود، تاکید داشتند در صورتی حمایت و پشتیبانی خود از اصلاحات قانونی را ادامه خواهند داد که نتانیاهو دوباره قانون منع سربازی خریدی‌ها را تصویب کند.

همچنین روسای احزاب خریدی خاطر نشان کردند که آنها برای پیشبرد و اجرای قانون اصلاحات قضایی ائتلاف نکرده‌اند،بلکه صرفا به دلیل عضویت در دولت از این طرح حمایت می‌کنند. در پیام احزاب خریدی خطاب به نتانیاهو آمده است:« این یک پیام سیاسی نیست، این یک دستور است؛ تأخیر در اجرای قانون معافیت سریازی جایز نیست!»

در ادامه رهبران این احزاب با تاکید بر تصویب کردن قانون منع سربازی برای خریدی‌ها در اولین فرصت، اظهار امیدواری کردند با تصویب این قانون  اعتراضات مردمی نیز کاهش یابد.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.KIKAR.CO.IL/HAREDIM-NEWS/RYP2IL

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

ادغام بازار کار خریدی‌ها با سکولارها، چالش جدید جامعه چندپاره اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

بازپرداخت وام مسکن کابوس اسرائیلی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *