۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بررسی اصلاحیه «قانون ناتوانی» در دیوان عالی رژیم صهیونیستی

دیوان عالی رژیم صهیونیستی درباره اصلاحیه «قانون ناتوانی» تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش شبکه i24، روز پنج‌شنبه، دوم آگوست، دیوان عالی رژیم صهیونیستی به ریاست استر هایوت و قضات دادگاه عالی یژاک آمیت و اوزی ووگلمن معاون رئیس رژیم اسرائیل برای بررسی دادخواست ارائه شده علیه اصلاحیه «قانون ناتوانی» تشکیل جلسه می‌دهد.

دیوان عالی در این جلسه استدلال اصلاحیه قانون پایه با عنوان «قانون ناتوانی» که کابینه دولت به ریاست بنیامین نتانیاهو در ماه مارس آن را تصویب کرد، استماع می‌کند.

طبق گزارش شبکه عبری زبان i24 ، در این اصلاحیه شرایط جدید در تعریف ناتوانی نخست وزیر مشخص شده است. طبق این اصلاحیه، ناتوانی نخست وزیر تنها در سلامت جسمی یا روانی نامناسب تعریف شده است.

Capture1 11

بنیامین نتانیاهو در حال حاضر متهم به فساد در سه پرونده از جمله رشوه‌خواری و نقض اعتماد – پرونده 1000، پرونده 2000 و پرونده 4000 – است.

پیش از علاوه شدن این اصلاحیه به «قانون ناتوانی» نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دلیل پرونده‌های فساد در حال بررسی در دادگاه، مجاز به دخالت مستقیم در قانون اصلاحات قضایی نبوده است. از این رو  این شبه وجود دارد که نتانیاهو این اصلاحیه را به دلایل شخصی و پروندهای حقوقی به «قانون ناتوانی» افزوده است. بعد از تصویب این اصلاحیه در کابینه‌ نتانیاهو ادعا کرد که می‌تواند در روند قانون‌گذاری مشارکت بیشتری داشته باشد.

Capture3 4

بعد از تصویب این اصلاحیه در کابینه،‌ مشاور حقوقی دولت، گالی بهار اوف میارا، نتانیاهو را به نقض توافقنامه تضاد منافع متهم کرده و به او در این رابطه هشدار داده بود. در آن زمان گالی بهار اوف مدعی شد که نتانیاهو به دلیل احساس خطر این اصلاحیه را به «قانون ناتونی» افزوده است.

به گفته منابع صهیونیستی، احتمال رد این دادخواست به دلیل ترکیب محدود قضات وجود دارد. تخمین زده می‌شود که دیوان عالی تنها حکم مشروط، نوعی کارت زرد، برای دولت صادر کند.

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/politics/1691041174

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

موشه آربل محبوب ترین فرد خریدی در کنست

خواندن مطلب بعدی ←

رفتار خشونت‌بار پلیس رژیم صهیونیستی صدای وکلا را درآورد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *