۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رفتار خشونت‌بار پلیس رژیم صهیونیستی صدای وکلا را درآورد

وکلای رژیم صهیونیستی از ایجاد یک کارگروه ویژه برای حمایت از حق تظاهرکنندگان خبر دادند.

جمعی از وکلای دادگستری رژیم صهیونیستی اعلان کردند که یک کارگروه ویژه برای حمایت حقوقی «به دلیل نگرانی برای حفظ حق تظاهرات مؤثر و حقوق تظاهرکنندگان» ایجاد شده است.

تعدادی از موسسات حقوقی صبح امروز (پنجشنبه) از ایجاد یک گروه ویژه برای حمایت از حق تظاهرات از راه‌های  قانونی به صورت داوطلبانه خبر دادند. وکلا اظهار داشتند که این کارگروه به دلیل نگرانی عمیق برای حفظ حق تظاهرات موثر و جلوگیری از تضییع حقوق اولیه تظاهرکنندگان  ایجاد شده است.

Capture1 12،

به گفته وکلا، این کارگروه به جنبه‌های مختلف حقوقی از جمله حقوق دفاعی و همچنین مشخص کردن همه رویه‌ها برای اجرای قوانین، مانند رویه‌های مربوط به پلیس اسرائیل، اعتراض قانونی، استفاده غیرقانونی پلیس از ابزارهای مختلف، بازگشایی مراجع قانونی، تشریفات اداری، جرم یا کیفری علیه کسانی که مرتکب اعمال ناروا و غیرقانونی شده‌اند و احقاق حقوق شهروندانی که در تظاهرات متضرر شده‌اند و سایر مراحل قانونی لازم، می‌پردازد.»

وکلای دادگستری تصریح کردند که بدون دستمزد این کار را خواهند کرد. آنها با انتقاد شدید از ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت ملی گفتند:«ما رفتار نادرست پلیس اسرائیل را جدی پیگیری می‌کنیم و هر پیامی از سوی دفتر وزیر امنیت که باعث افزایش خشم مردم می‌شود را محکوم می‌کنیم!»

طبق گزارش شبکه خبری 7 رژیم صهیونیستی به نقل از کانون وکلا، این اقدام پس از آن صورت گرفت که گزارش‌های قابل توجهی از رفتار خشونت‌آمیز پلیس، شامل حمله فیزیکی به تظاهرکنندگان، انجام اقدامات متفرق کننده که باعث جراحت می‌شود، پنهان کردن هویت اعتراض‌کنندگان توسط افسران پلیس در مدت تظاهرات، بازداشت غیرقانونی و غیر ضروری، سلب حقوق بازداشت شدگان، استفاده از گارد ملی در برابر مردم معترض و غیرمسلح، به آنها ارسال شده است.

وکلای دادگستری اظهار داشتند که گزارش‌های رسیده بسیار زیاد، نگران کننده و خطرناک است و به نظر می‌ر‌سد این اقدامات پلیس روند افزایشی داشته باشد و به افسران پلیس درباره حفظ حقوق مردم در جریان اعتراضات هشدار دادند.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/609827

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

بررسی اصلاحیه «قانون ناتوانی» در دیوان عالی رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

صدور کیفر خواست علیه افسر پلیس به اتهام قاچاق مواد مخدر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *