۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روان پریشی نوجوانان اسرائیلی

شمار زیادی از نوجوانان اسرائیلی درطی روز دچار ناراحتی روانی می‌شوند.

باتوجه به مطالعه جدید سازمان بهداشت جهانی درباره رفتار دانش‌آموزان، شمار زیادی از نوجوانان اسرائیلی درطی روز دچار ناراحتی روانی می‌شوند و عده‌ای از دانش‌آموزان نیز حشیش مصرف می‌کنند. بر اساس این تحقیقات، میزان مصرف دخانیات و نوشیدن الکل بین دانش‌آموزان در حال افزایش است.

همچنین بنا به گفته محققانی که با وزارت بهداشت و آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و اعتیاد به صفحات مجازی افزایش یافته‌ است و این ممکن است بر سلامت نوجوان تأثیر داشته باشد.

مطالعات HBSC (رفتار بهداشتی در نوجوانان دانش‌آموز) درخصوص نوجوانان اسرائیلی، تغییرات رفتارهای پرخطر و سلامت روانی نوجوانان را پیش‌ از همه‌گیری ویروس کرونا تا از سرگیری فعالیت‌های مدرسه و جامعه در سال 2022 بررسی کرد.

روان

طبق این گزارش درسال 2019، حدود یک پنجم نوجوانان اسرائیلی علائم اختلال روانی اعم از احساس خود کم‌بینی، ضعف اعصاب و بدخوابی را تجربه کردند. این آمار تا سال 2022 حدود سی درصد افزایش داشته است.

زیاده‌روی مصرف الکل

زیاده‌روی مصرف الکل نیز از جمله نگرانی‌های فزاینده در میان نوجوانان است. داده‌های سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی میزان مصرف الکل به طور چشمگیری افزایش یافت. هارل فیش گفت: «داده‌ها حاکی از آن است که مصرف الکل در نوجوانان با فعالیت‌های آنان در اوقات فراغت مرتبط است.»

وی افزود:« ما نگرانیم! به‌نظر می‌رسد افزایش استعمال سیگار و زیاده‌روی در مصرف الکل با از سرگیری مجالس شبانه و … رابطه مستقیم دارد.»

استفاده گسترده از رسانه‌های اجتماعی به حدی است که زندگی روزمره را به‌طور قابل توجهی مختل کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۵.۳ درصد نوجوانان در سال ۲۰۲۲ به عنوان کاربران مشکل‌آفرین طبقه‌بندی شدند.

لینک خبر: https://www.jpost.com/health-and-wellness/mind-and-spirit/article-753560

→ خواندن مطلب قبلی

کوچ پزشکی

خواندن مطلب بعدی ←

تشکیل جلسه اضطراری صهیونیست‌ها برای بررسی سناریوهای فروپاشی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *