۳۱ شهریور ۱۴۰۳

قصه تکراری آزار و اذیت مسیحیان توسط یهودیان در اراضی اشغالی

منابع صهیونیست بیش از 30 مورد آزار و اذیت مسیحیان توسط یهودیان در یک ماه را گزارش کردند.

روز گذشته در آخرین یکشنبه ماه می، گروهی از مسیحیان برای دعا و مناجات خود به مرکزی در اورشلیم رفتند که با تجمع و اعتراض یهودیان مواجه شدند. مقابل ورودی این مکان گروهی از معترضین ایستاده بودند و فریادزنان با شعارهایی مانند “از اینجا برو” و “به کلیسات برگرد” به سمت هرکسی که در این مراسم قصد مشارکت داشت، آب دهان پرتاب می‌کردند. آنها یک زن شهروند اسرائیلی را نیز به شدت کتک زدند. به گفته شاهدان عینی، تعدادی از ماموران پلیس در آنجا حضور داشتند اما نتوانستند جمعیت معترضین را متفرق کنند.

پس از چندی کنسرتی در اورشلیم برگزار شد که در آن خواننده‌ای مسیحی حضور داشت. در آن کنسرت نیز یهودیان با هرج و مرج، شروع به داد و فریاد کردند. این کنسرت توسط 4-5 پلیس تامین امنیت می‌شد، پس از تجمع معترضین و ایجاد هرج و مرج، 40 تن از ماموران پلیس به صحنه اعزام شدند.

کنسرتی در اورشلیم که خواننده‌ای مسیحی داشت مورد حمله یهودیان قرار گرفت
کنسرتی در اورشلیم که خواننده‌ای مسیحی داشت مورد حمله یهودیان قرار گرفت

معاون سفارت بین‌المللی مسیحیان در اورشلیم درباره این موضوع توضیح داد:«ما طرفدار رژیم صهیونیستی هستیم و می‌خواهیم که در کنارشان باشیم. با این حال نگرانی‌های بسیاری در رابطه با حمله به مسیحیان،کلیساها و اماکن تاریخی مسیحیان توسط یهودیان داریم. این پدیده تقریباً ده ماه پیش با آغاز دولت فعلی آغاز شده است.»

«حمله به مسیحیان»

این حملات یک پدیده روبه رشد است! تنها در یک ماه و نیم گذشته 30 مورد از این قبیل گزاش‌ها به ثبت رسیده است و بر اساس برآوردها ده‌ها مورد دیگر نیز نامعلوم است. در آغاز تابستان سال جاری سازمانی به نام «مرکز آزادی مذهبی» به منظور جلوگیری از وضعیتی که هم‌اکنون وجود دارد، تاسیس شد.

نمونه‌هایی از موارد مستند شده در ماه گذشته به ثبت رسیده را مشاهده می‌کنید:

  • امتناع مسیحیان از انجام آزمایشات توسط کادر پزشکی یهودی
  • پاک کردن و یا برداشتن نمادهای مسیحی همچون صلیب از معابر و فروشگاه‌ها
  • پرتاب زباله و سنگ و میوه‌های کپک زده توسط یهودیان به مناطق مسیحی‌نشین
  • پرتاب آب دهان توسط یهودیان بر روی شهروندان و یا حتی دانش‌آموزان مسیحی در معابر یا مدارس
  • نزاع مسیحیان و یهودیان در برخورد با یکدیگر در حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و مترو
اورشلیم، یکی از شهرهای گردشگری فلسطین اشغالی
اورشلیم، یکی از شهرهای گردشگری فلسطین اشغالی

این حملات خبر بدی برای شهری چون اورشلیم است، جایی که دقیقاً بیشترین درآمدهای گردشگری را دارد. مدیر عامل سازمان گردشگری اسرائیل دراین باره اذعان کرد:«حملات بی‌رویه به مسیحیان آسیب‌های جدی‌تری در خارج از سرزمین اشغالی وارد می‌کند، اخباری در این خصوص درحال انتشار است. این امر می‌تواند بر روی صنعت گردشگری نیز اثر منفی بگذارد.» همچنین وی در ادامه سخنان خود، خواستار مداخله و بررسی فوری قبل از وارد شدن آسیب‌های جبران‌ناپذیرتر و تثبیت وجهه شهر در خارج از اراضی اشغالی شد.

اورشلیم با گردشگری زنده است و نمی‌تواند شاخه حیات خود را قطع کند. همچنین بی توجهی به اماکن مقدس مذهبی نیز بی‌قانونی محسوب می‌شود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اگر این نزاع به پایان نرسد و به این موضوع هرچه سریعتر رسیدگی نشود، رژیم صهیونیستی با آسیب شدید اقتصادی مواجه می‌شود. با این حال شهردار اورشلیم نیز قول داد که با خاخام‌ها جلسه‌ای برگزار کند تا با همفکری یکدیگر برای رفع مشکلات بیشتر گفتگو کنند.

حمه وحشیانه یهودیان به مسیحیان
 
«رابط بین مسیحیان و یهودیان»

شهردار سابق اورشلیم گروهی برای مدیریت روابط دیپلماتیک با نهادهای مسیحی ایجاد کرده بود. اما طبق اسناد پیوست شده اقدامات شهرداری سابق در عمل نتیجه‌ای نداد و با به روی کار آمدن شهردار فعلی این گروه منحل شد.

طی سلهای 2017 و 2018، برای احیای این گروه تلاش شد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. تا به کنون هیچ فرد متخصصی  وجود ندارد که نیازهای مسیحیان را درک کند و بتواند این قائله را مسالمت‌آمیز حل کند. این حملات، بازتابی منفی را در سراسر دنیا مخابره می‌کند، چرا که وجهه یهودیان را در دنیا خدشه‌دار کرده و باعث ایجاد پس‌زمینه نفرت مذهبی می‌شود.

لینک خبر:https://www.zman.co.il/413210/

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

افتتاح سفارت آذربایجان در اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

اندر احوالات فروش و اجاره مسکن در اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *