۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنجال اوکراین و اسرائیل بر سر پناهندگان

افزایش مهاجرت غیرقانونی پناهندگان اوکراینی به اسرائیل و خودداری طرف اسرائیلی از پذیرش آنها به کشمکش میان رژیم صهیونیستی و اوکراین تبدیل شده است.

جنجال بر سر ورود پناهجویان اوکراینی به اراضی اشغالی در روزهای اخیر تشدید شده است به طوری‌که سفیر اوکراین تهدید کرد در صورتی که اسرائیل پناهندگان اوکراین را با ویزای گردشگری نپذیرد. این کشور مانع ورود اسرائیلی‌ها به اومان و بازدید سالانه از مقبره ربان برسلوف خواهد شد.

آربل در پاسخ به این ادعا گفته بود:«ادعای تحقیر شدن شهروندان اوکراینی در هنگام  ورود به اسرائیل را رد می‌کنم.»

یوگن کورنیچوک،سفیر این کشور گفت:«ادعاهای وزیر دروغی آشکار است. تماس‌های اوکراینی‌ها با سفارت ضبط شده است و در صورت نیاز آن را منتشر خواهیم کرد.»پناه

سفارت اوکراین، متن مکالمات شهروندان اوکراینی با سفارت را در اختیار خبرگزاری اسرائیل هیوم قرار داد. این پیام‌ها شامل شکایت و بیان سختی‌هایی است که پناهندگان پس از ورود به فرودگاه بن گوریون متحمل شدند.

آناستازیا اورامچوک که در تاریخ 8 ژوئیه با پروازی از کراکوف با همسر و دختر 3 ساله‌اش به اراضی اشغالی آمدند گفت:«هنگام کنترل پاسپورت، ما را به دفتر اداره جمعیت و مهاجرت بردند. از ما بازجویی و انگشت‌نگاری کردند. افسر فرودگاه که به زبان روسی صحبت می‌کرد، به ما فحاشی می‌کرد و ما را به زندانی شدن تهدید کرد. او گوشی‌های همراهمان را ضبط و مکالماتمان را در پیام‌رسان بررسی کرد. پس از بازجویی، ما را در دفتری نگه داشتند و در نهایت ما را ممنوع الخروج کردند.»

لینک خبر: https://www.israelhayom.com/2023/08/22/troubling-testimony-photos-suggest-mistreatment-of-ukrainians-arriving-in-israel/

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل در میانه موجی از عملیات‌های بی‌سابقه از سوی فلسطینیان

خواندن مطلب بعدی ←

کمک مالی به مرتص

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *