۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نگاهی به سیستم آموزشی در اورشلیم

سیستم آموزشی اورشلیم بدین گونه است:

اورشلیم، با 200000 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف، بزرگترین مرکز آموزشی رژیم صهیونیستی است. جامعه مذهبی رژیم صهیونیستی، بیش‌ از 23 درصد از کل یهودیان شهرک‌نشین را تشکیل می‌دهد و تقریبا 82 مدرسه ابتدایی و دبیرستان مذهبی (48 دبستان و 34 دبیرستان) در اختیار فرزندان آنهاست.

آموزش

بر اساس آمار آموزش و پرورش، در سال 2022، تعداد 25887 دانش‌آموز در مدارس صهیونیستی-مذهبی تحصیل می‌کنند که 1470 نفر از ایشان در مدارس استثنایی درس می‌خوانند. سایر موسسات ابتدایی 14365 دانش‌آموز دارند که 610 نفر از این تعداد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند. همچنین در مدارس متوسطه 11252 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که 894 از این تعداد دانش‌آموز استثنایی هستند.

شهریه مدارس راهنمایی و دبیرستان، بسیار گران است. بنابراین فقط جمعیت خاصی می‌توانند به مطلوب‌ترین تعلیم و تعلم دسترسی داشته باشند. شهریه این موسسات از 6500 شکل به 8600 شکل افزایش یافته و متغیر است و با اضافه شدن مخارج ساعات فوق برنامه به بهانه موضوعات مختلف نیز افزایش می‌یابد.

آنات مفکدی، فعال اجتماعی و عضو هیئت مدیره یک مدرسه آموزشی مذهبی در محله یهودیان گفت:«من به سیستمی معتقدم که همه افراد را در بر می‌گیرد و هدفش برچسب زدن به کسی نیست. و متاسفانه سیستم بدین گونه نیست.»

 

https://www.jpost.com/israel-news/article-756029

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار بیمارستان‌ها درباره کسری بودجه:ما در لبه پرتگاه هستیم!

خواندن مطلب بعدی ←

نقض آزادی‌های مذهبی در اسرائیل صدای شورای کلیساها را درآورد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *