۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد شدید آمریکا از رژیم صهیونیستی در پی افشای دیدار با وزیر خارجه لیبی

خبرگزاری صهیونیستی والانیوز گزارش داد ایالات متحده آمریکا در واکنش به افشای دیدار وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی، پیام شدید‌اللحنی به مقام‌های صهیونیست فرستاد.

آمریکا
الی کوهن و نجلا منگوش

دولت بایدن از دو سال پیش به دنبال پیوستن دولت لیبی به توافقات ابراهیم بوده است، اما افشای این دیدار توسط الی کوهن موجب وارد شدن لطمه به این تلاش‌ها شد.

آنها نگران این موضوع هستند که افشای این دیدار می‌تواند موجب دلسردی سایر کشورهایی شود که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمایل دارند.

یک مقام آمریکایی گفت: «این کار کانال ارتباطی ما با لیبی را از بین برد و باعث شد تلاش‌های ما برای پیشبرد روند عادی‌سازی با سایر کشورها بسیار دشوارتر شود.» به گفته منابع معتبر آمریکایی، دولت بایدن از مقدمات ملاقات محرمانه کوهن و منگوش مطلع بوده و لیبی را به این دیدار ترغیب کرده‌است.

اطرافیان کوهن اظهار داشتند که هر دو طرف توافق کرده بودند تا که این دیدار محرمانه بماند و در روزهای آتی علنی شود. حتی یک منبع در وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که قرار است این خبر روز دوشنبه منتشر شود.

خشم آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی

با این حال مقامات ارشد آمریکایی خاطر نشان کردند که آنها قصد نداشتند تا این دیدار علنی شود و پس‌ از انتشار این خبر لیبیایی‌ها متعجب شدند. رژیم صهیونیستی نیز آن را افشای رسانه‌ای توجیه کرد.

پس‌ از واکنش مردم لیبی دولت برای فرونشست سیل اعتراضات مردم مجبور به صدور حکم تعلیق وزیر امورخارجه شد.

آمریکا خطاب‌ به رژیم صهیونهیستی اعلام کرد که این اتفاق تلاش‌های واشنگتن برای حل بحران سیاسی در لیبی را تضعیف می‌کند و به منافع امنیتی ایالات متحده در این کشور آفریقایی آسیب می‌زند.

https://www.i24news.tv/en/news/international/1693240464-u-s-highly-critical-of-israel-after-diplomatic-crisis-with-libya

→ خواندن مطلب قبلی

هواپیمای اسرائیلی سر از جده درآورد

خواندن مطلب بعدی ←

دستور جدی نتانیاهو به وزرا در پی افشای خبر دیدار کوهن و وزیر خارجه لیبی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *