۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات دانش‌آموزان دبیرستانی در اعتراض به بلاتکلیفی آموزشی در آستانه سال تحصیلی

کمتر از 40 ساعت به آغاز سال تحصیلی، ده‌ها دانش‌آموز دبیرستانی در مقابل وزارت آموزش‌و‌پرورش تظاهرات کردند.

دانش‌آموزان دبیرستانی در مورد عدم ثبات در سیستم آموزشی و این واقعیت که هنوز توافقنامه حقوق و دستمزد پیش از شروع سال تحصیلی امضا نشده است، تظاهرات کردند.

دانش‌آموزان با شعارهایی علیه وزیر آموزش و پرورش، یوآو کیش، از طرفین خواستند با یکدیگر گفتگو کنند. دانشجویان شعار می‌دادند: «وزیر دارایی، تحصیلم گران است!»، «من یک سفر عادی سالانه می‌خواهم».

Capture2 56 Capture3 28
پلاکاردنوشته‌های اعتراضی دانش‌آموزان در تظاهرات مقابل وزارت آموزش و پرورش

ماروم شیف، رئیس رهبری والدین ملی گفت: کمتر از 40 ساعت تا شروع مدرسه باقی مانده است و دانش‌آموزان باید از بازگشایی مدارس اطمینان داشته باشند. شایسته نیست دانش‌آموزان در خیابان‌ها تظاهرات کنند.


¶¶پیام این است: نظام آموزشی در حال فروپاشی است!

سخنگوی شورای ملی دانش‌آموزی، رونی کمایی، گفت: پس از سال‌ها خانه‌نشینی، انتظار داشتیم به سیستم آموزشی باثباتی برگردیم که سفرهای سالانه را برای ما به ارمغان آورد و به ما امکان دهد با آمادگی به فارغ‌التحصیلی نزدیک شویم.

یکی از دانش‌آموزان گفت: من دانش‌آموز کلاس یازدهم هستم و نمی‌دانم وضعیت تحصیلی‌ام در هیچ یک از دروس چگونه است؟! چگونه می‌توانم با بلاتکلیفی به کنکور نزدیک شوم؟»

ایتای کوبی، معاون شورای ملی جوانان گفت: من از نخست وزیر و وزیر دارایی می‌خواهم تا قبل از شروع سال تحصیلی برای مذاکره با ران ارز تشکیل جلسه دهند و توافقنامه حقوق و دستمزد را امضا کنند. امیدوارم که دیگر به ما آسیب نرسانند و بعد از این همه سال ثبات داشته باشیم.

اسرائیل هیوم در پایان نوشت هرچند مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها از روز جمعه فعالیت تحصیلی و آموزشی خود را آغاز می‌کنند اما وضعیت دبیرستان‌ها همچنان مبهم و نامشخص است.

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/education/article/14554044

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

دادخواست علیه پگاسوس

خواندن مطلب بعدی ←

یائیر نتانیاهو پسر نخست‌وزیر به پرداخت غرامت محکوم شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *