۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادامه اختلافات سازمان معلمان و وزارت دارایی

اختلاف و بحران بین وزارت دارایی و سازمان معلمان بر سر بند اخراج همچنان ادامه دارد.

اگرچه سال تحصیلی به صورت مجموعه‌ای آغاز و توافق نامه‌ای بین سازمان معلمان و وزارت دارایی منعقد شد، اما یک بند همچنان مورد اختلاف است و ممکن است دوباره بحران اختلافات را دامن بزند. وزارت دارایی می‌خواهد بندی را لغو کند که بر اساس آن اخراج معلم تنها با تأیید سازمان معلمان امکان پذیر است و سازمان معلمان به شدت با لغو این بند مخالف است.

Capture2 3
وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان معلمان، وزیر دارایی

بحران بین سازمان معلمان به ریاست ران ارز و وزارت دارایی در آخرین لحظه حل شد و سال تحصیلی به صورت سریالی آغاز شد. این در حالی است که در خبر 13 عصر روز جمعه اعلام شد که اختلاف دیگری در مورد بخشی از اخراج معلمان که نیاز به موافقت سازمان معلمان دارد، هنوز حل نشده است.

وزارت دارایی می‌خواهد یک بند ایجاد کند که بدون دخالت سازمان معلمان، معلم را اخراج کند، در حالی‌که این سازمان مخالف است و می‌خواهد از وضعیت موجود خارج شود. سازمان معلمان مدعی است که اصلا حاضر به امضای چنین بندی نیستند و از سوی دیگر وزارت دارایی مدعی است که در این باره به عنوان بخشی از بحث‌ها توافق شده است.

مناقشه کنونی می‌تواند منجر به اجرای توافقنامه‌هایی شود که تنها در این هفته امضا شده و سازمان معلمان را با وجود توافق اولیه ملزم به اعتصاب کند. یکی دیگر از موارد مورد اختلاف، برنامه تعطیلات است که هنوز بر سر آن توافق نشده است.

دیروز در پایان مذاکرات طولانی مدت، توافقاتی بین وزارت دارایی و سازمان معلمان صورت گرفت و اعتصاب دبیرستان‌ها لغو شد. در جلسه‌ای بین بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و رئیس سازمان معلمان ران ارز، طرح کلی پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش یوآو کیش پذیرفته شد که بر اساس آن 2000 شِکل اضافی به همه معلمان در تمام سطوح ارشد پرداخت می‌شود.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/teachers-903695435/?pid=7&cid=903050184

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

خاخام آریل: هرگونه فعالیت در روز شبات از جمله حمل‌ونقل ریلی به منزله هتک حرمت شبات است

خواندن مطلب بعدی ←

گرانی هتل در اورشلیم گردشگران را به رام‌الله می‌کشاند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *