۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید به از سرگیری اعتصاب سازمان معلمان به دلیل بی‌تعهدی وزارت دارایی

سازمان معلمان با تهدید به اعتصاب مجدد، وزارت دارایی را به فریب و بی‌تعهدی در قرارداد جدید متهم کرد.

Capture1 31
سازمان نماینده معلمان مدارس متوسطه مدعی شد: تنها چند روز پس از اینکه توافق روز پنج شنبه گذشته از اعتصاب پیش از آغاز سال تحصیلی جلوگیری کرد، مقامات دولتی فوراً تعهدات خود را نقض کردند.

تنها چند روز پس از دستیابی به توافق برای افزایش حقوق و جلوگیری از اعتصاب مدارس، معلمان دبیرستان روز سه‌شنبه تهدید کردند که اعتصاب را دنبال خواهند کرد و مقامات دولتی را متهم به زیر پا گذاشتن شرایط توافق کردند.

بر اساس این قرارداد، معلمان قرار است حقوقی بالغ بر 2000 شِکل (525 دلار) در ماه و همچنین 1.35 درصد اضافی در صندوق بازنشستگی ویژه دریافت کنند. قرار بود این افزایش‌ها به تدریج طی چهار سال آینده توزیع شود و معلمان در ابتدا فقط 800 شِکل اضافی (210 دلار) در ماه دریافت کنند.

روز سه‌شنبه، سازمان معلمان دبیرستان، که نماینده معلمان دبیرستان است، گفت که با تعجب متوجه شد که 800 شکل اضافی به حقوق سپتامبر معلمان اضافه نخواهد شد و وزارت دارایی را به دروغگویی در جریان مذاکرات برای جلوگیری از اعتصاب متهم کرد.Capture2 16
ران ارز، رئیس سازمان معلمان
ران ارز، رئیس سازمان معلمان، که روز پنجشنبه گذشته که توافق با وزارت دارایی را پذیرفته بود، گفت که وزارتخانه به شیوه‌ای فریبنده علیه ما عمل کرد. آنها موفق شدند سال تحصیلی را شروع کنند، اما بلافاصله تعهدی را زیر پا گذاشتند و به اعتبار ما نزد معلمان نیز لطمه زدند.

تایمز به نقل از وای نت گزارش داد، این وزارتخانه به اتحادیه گفت که افزایش دستمزدهای اضافی پس از امضای توافقنامه اجرایی خواهد شد که ممکن است چندین ماه طول بکشد.

بر اساس این گزارش، ارز گفت: «امضا قرارداد حقوق می‌تواند چهار ماه طول بکشد، و اکنون دولت می‌گویند که تا آن زمان [مبلغ اضافی] به معلمان پرداخت نخواهد شد.

به گفته ارز، یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش، با او موافق است، اما به او اطلاع داده است که اگر معلمان اقداماتی مانند عدم انتشار نمرات را انجام دهند، از دادگاه کار تقاضای صدور حکم خواهد کرد.
Capture3 8
وزیر آموزش و پروش، یوآو کیش 

وزارت دارایی گفت که اکنون در تلاش است تا همه توافقات را تجمیع کند و از سازمان معلمان خواست در این زمینه با این وزات‌خانه همکاری کند.

به گفته اسرائیل تایمز مذاکرات در تابستان پیشرفت چندانی نداشت، اما با نزدیک شدن به تاریخ شروع سال تحصیلی، اول سپتامبر، افزایش یافت. با این وجود، اعتصابات پایان یافت و اکثر والدین و مدارس از قبل برنامه‌های جایگزینی را در زمان اعلام توافق انجام دادند.

این دومین سال متوالی بود که در آخرین لحظه از اعتصاب جلوگیری شد، پس از آنکه سازمان معلمان مجزا که نماینده معلمان ابتدایی و راهنمایی است تقریباً شروع سال تحصیلی 2022 – 2023 را به تاخیر انداخت تا خزانه‌داری با افزایش حقوق آنها نیز موافقت کند.

با وجود این توافق، تعدادی از مسائل حل نشده باقی مانده است، از جمله درخواست برای زمان بیشتر تعطیلات. همچنین بررسی نشده است که سیستم آموزشی چگونه از دست دادن سه ساعت آموزش شخصی‌سازی شده را جذب می‌کند یا کمبود کارکنان را جبران می‌کند.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/teachers-union-threatens-strike-accuses-finance-ministry-of-deception-in-new-deal

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار جامعه دانشگاهی نسبت به فرار مغزها از اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

آویو گفن: هنرمندان بی‌تفاوت در برابر اصلاحات قانونی را طرد کنید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *