۳۱ شهریور ۱۴۰۳

خواب جدید موساد و شین بت برای دانشجویان یشیوا

به عنوان بخشی از یک ابتکار جدید، دانش آموزان یشیوا قبل از خدمت به مدت دو سال تحت آموزش های دقیق جاسوسی قرار خواهند گرفت.

499490
تظاهرات یهودیان ارتدوکس در اعتراض به دستگیری مردان یهودی که از پیش‌نویس ارتش خود پیروی نکردند، در بنی براک

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه در رسانه‌های اسرائیل منتشر شد، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی عالی اسرائیل (موساد و شین بت) حدود 200 دانشجوی یشیوا را به عنوان بخشی از خدمات ملی خود استخدام خواهند کرد.

این طرح در حالی صورت می‌گیرد که جناح‌های خریدی کنست در حال مذاکره با دولت برای لایحه معافیت نیروهای ارتش اسرائیل برای دانشجویان یشیوا هستند، پس از مشورت هفته گذشته با دیوید بارنیا و رونن بار، روسای آژانس مربوطه، توسط گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات، تصویب شد. بودجه این برنامه توسط وزارت اطلاعات و سازمان خدمات ملی تامین خواهد شد.

اسرائیلی‌ها می خواهند یهودیان ارتدوکس فوق العاده خدمت کنند…

در یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط موسسه تحقیقاتی اسرائیل منتشر شد، 68 درصد از عموم مردم اسرائیل با لایحه کنست که معافیت کلی برای خریدیم‌ها از خدمت ارتش اسرائیل را اعطا می‌کند، مخالفت کردند.

  • بر اساس نظرسنجی انجام شده، حدود یک سوم والدین دارای فرزندان 16 تا 18 ساله گفتند که در صورت تصویب این لایحه، فرزندان خود را از پیوستن به یگان‌های رزمی یا احتمالاً به طور کامل از خدمت سربازی منع می‌کنند. موسسه تحقیقاتی مستقر در دانشگاه تل آویو در این گزارش آورده است که 25 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از این لایحه حمایت می‌کنند و 7 درصد گفتند که مطمئن نیستند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-759626

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراض اعضای کنست به بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

یک گلوله توپ قدیمی باعث هرج و مرج در جنوب اورشلیم شده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *