۳۰ شهریور ۱۴۰۳

لغو قانون جداسازی/ تل‌آویو از بحران‌های پیش‌رو می‌ترسد!

روز شنبه تظاهرات مردمی در انتقاد و اعتراض به لغو قانون جداسازی جنسیتی برگزار شد.

روز شنبه تظاهرات مردمی در اعتراض به لغو قانون جداسازی در نماز یوم کیپور برگزار شد. این اعتراضات تنها یکی از مجموعه حوادث علیه مذهبی‌ها در تل‌آویو است. ساکنین تل‌آویو بر این باورند که همسایگی مسالمت‌آمیز با سکولارها به سادگی در حال از بین رفتن است.

قاضی دادگاه تل‌آویو، روز گذشته بر اساس موضع شهرداری حکم داد که جداسازی جنسیتی در نماز یوم کیپور در میدان دیزنگوف ممنوع است. قاضی در این حکم اعلام کرد که از نظر او، برگزاری نماز بدون تفکیک جنسیتی بلامانع است. به اعتقاد وی هدف از جداسازی و ایجاد فاصله بین زنان و مردان محرومیت زنان است.

تظاهرات مذهبیون علیه اقدامات پر تنش سکولارها در تل آویو مبنی بر قانون جداسازی بین زنان و مردان حین نماز یوم کیپور
تظاهرات مذهبیون در پی قانون جداسازی بین زنان و مردان حین نماز یوم کیپور

هر ساله، مراسم نماز مانند همیشه برگزار می‌شود اما در هفته‌های اخیر شهرداری شرطی برای ایجاد فاصله و مانع بین زنان و مردان حین برگزاری نماز گذاشته است، از سویی دیگر این سازمان اعلام کرد که با این موضوع موافقت نمی‌کند.

در پاسخ به دستور شهرداری، انجمن آزادی و کرامات انسانی در اسرائیل به همراه جمعی از ساکنین تل‌آویو از دادگاه درخواست کردند تا تصمیم منع قراردادن جداسازی در این مراسم را لغو کند. حکم دادگاه نقطه اوج تنش بین سکولارها و مذهبیون ساکن تل‌آویو بود. اخیراً این موضوع بر شکاف بین دو گروه سکولار و مذهبی اثر بسیار زیادی گذاشته است به طوری‌که هفته پیش در خیابان یک سکولار بر صورت یک زن مذهبی آب دهان پرتاب کرد!

با وجود اینکه مذهبیون اسرائیلی خیلی مسالمت‌آمیز با همسایگان سکولار خود ارتباط برقرار می‌کردند اما این روزها اصلا روابط بین آنها خوب پیش نمی‌رود، منطقه مذهبی‌نشین در تل‌آویو بارها و بارها مورد حمله قرار گرفته است و روز به روز به خشم و نفرت بین این دو گروه افزوده می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.makorrishon.co.il/news/671191

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل سربازی را به خاطر خواندن سرود ملی در تظاهرات تل آویو مجازات می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

فراخوان‌هایی برای اعتراض در طول تعطیلات علیه تفکیک جنسیتی و اجبار مذهبی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *