۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ترس نتانیاهو از پوتین

اورشلیم پست به نقل از سفیر اوکراین در اراضی اشغالی نوشت: اسرائیل به دلیل ترس از روسیه دیگر به اوکراین کمک نمی‌کند!

یوگن کورنیچوک، فرستاده کی‌یف به اورشلیم، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اوکراینی GORDON گفت:«اسرائیل دیگر به اوکراین کمک نمی‌کند. زیرا نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو از ولادیمیر پوتین و روسیه می‌ترسد.»

ترس
یوگن کورنیچوک، سفیر اوکراین در رژیم صهیونیستی

کورنیچوک، سفیر اوکراین در رژیم صهیونیستی، با سرزنش رژیم صهیونیستی از این رژیم به دلیل ادامه همکاری با روسیه، حمایت نکردن از پناهندگان اوکراینی و به‌ویژه ترس از روسیه، انتقاد کرد.

نتانیاهو از پوتین می‌ترسد

وقتی مصاحبه‌کننده از او پرسید که آیا واقعا رژیم صهیونیستی از روسیه می‌ترسد؟ وی در پاسخ به او گفت:«ساده بگویم: بله! نتانیاهو گفت که آنها نمی‌توانند تسلیحات نظامی به ما دهند زیرا ممکن است تجهیزات و تسلیحات نظامی ارسال‌شده به اوکراین به دست ایرانی‌ها بیفتد که این بهانه قابل قبول نیست.»

وی گفت: «درباره سامانه پدافند هوایی اعلام می‌کنیم که این سلاح‌ها در اعماق زمین قرار دارد و هیچ راهی وجود ندارد که به دست روس‌ها بیفتد. ما امیدوار بودیم که بتوانیم از لووو یا چرنیوتسی، شهرهای تاریخی یهودی و اومان محافظت کنیم.»

سفیر در ادامه گفت: «اسرائیلی‌ها واقعاً تمایلی ندارند که ما این مسائل را به طور علنی مطرح کنیم. در واقع، دقیقا می‌دانند که ما چه نیازی به آنها داریم. این موضوع بارها در کابینه دولت مطرح شده است.»

وی افزود: «من باید به وضوح دو چیز را از هم جدا کنم، مردم اسرائیل با ما بسیار خوب رفتار می‌کنند. نظرسنجی‌های سفارت نشان می‌دهد که بیش از 85 درصد اسرائیلی‌ها در این جنگ از اوکراین حمایت می‌کنند.»

افزایش تعامل با روسیه

کورنیچوک تصریح کرد: «گردش تجاری اسرائیل با روسیه در سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است. یعنی واضح است که این اقدامات عمدی است. من نمی‌دانم اکنون چگونه می‌توان با کشور متجاوزی که فاشیستی رفتار می‌کند، در حوزه فرهنگی همکاری کرد.»

وی در آخر خاطر نشان کرد که ما از اسرائیل در بسیاری از زمینه‌ها انتقاد نکرده‌ایم از جمله پروازهای مستقیم تل‌آویو به مسکو.

 

لینک خبر: https://m.jpost.com/israel-news/article-760497

→ خواندن مطلب قبلی

لغو روادید کاغذی برای سفر به آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

ورود سفیر عربستان به فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *