۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درباره پرونده پزشکی نتانیاهو

منابع عبری با طرح این سؤال که وضعیت سلامتی نتانیاهو چیست؟ اعلام کردند که هفت سال است که هیچ گزارش پزشکی در مورد او منتشر نشده است.

طبق روال، قرار است هر سال دفتر نخست وزیری گزارشی از وضعیت سلامتی وی منتشر کند، اما آخرین گزارش پزشکی نتانیاهو در سال 2016 منتشر شد. حدود دو سال پیش به دنبال درخواست محلی، دفتر وی اعلام کرد که این گزارش به زودی منتشر خواهد شد، اما تاکنون به هیچ یک از تماس‌های خبرگزاری‌های صهیونیستی پاسخ داده نشده است.

سلامتی نخست وزیر چگونه است؟ آیا او از بیماری‌های زمینه‌ای خاصی رنج می‌برد؟ آیا او به طور منظم دارو مصرف می‌کند؟ اینها سؤالاتی هستند که تاکنون بی‌پاسخ مانده است و البته که بی‌پاسخ خواهند ماند.

از سال 2016، به رسم مرسوم هرساله، هیچ به روزرسانی سالانه‌ای در مورد وضعیت سلامتی نتانیاهو در وب سایت دفتر نخست وزیری منتشر نشده است.

در آخرین به روز رسانی، تحت عنوان گزارش پزشکی 2016 نخست وزیر نتانیاهو، نوشته شده است:

«طبق روش درمانی نخست وزیر، نتانیاهو، تحت معاینات معمول سالانه توسط پزشک شخصی خود دکتر زوی هرمان برکوویتچ قرار گرفت. نخست وزیر به سبک زندگی سالم و رژیم غذایی سالم پایبند است. نخست وزیر آزمایشات جامع انجام داد که کاملا طبیعی بود…»

Capture1 119

پس از اعلامیه منتشر شده در سال گذشته، نخست وزیر تا کنون تحت نظارت اورولوژی قرار دارد و همه آزمایشات کاملا طبیعی است بر اساس این پیام، دکتر برکوویتچ در پایان خاطرنشان کرد که وضعیت سلامت عمومی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، عالی است.!

و از سال 2016 چه اتفاقی افتاده است؟ بررسی در وب سایت نشان می‌دهد که به روز رسانی‌ها درباره سلامت جسمانی نتانیاهو ناپدید شده‌اند! به نظر می‌رسد که دفتر نخست وزیر تصمیم گرفته است حداقل در مورد نتانیاهو از این رویه (به روز رسانی درباره وضعیت جسمانی نخست وزیر) صرف نظر کند.

در ژوئیه 2022، زمانی که یائیر لاپید نخست وزیر بود، گزارش کوتاهی از وضعیت پزشکی وی – بر اساس روال درمان پزشکی در دفتر نخست وزیر – در وب سایت دفتر وی منتشر شد مبنی بر اینکه نخست وزیر یائیر لاپید تحت معاینات پزشکی قرار گرفت. معاینه توسط پزشک شخصی پروفسور گادی سگال انجام شد و مشخص شد که وی در وضعیت جسمانی سالم قرار دارد.

گزارش‌های پزشکی نتانیاهو از سال 2016 به کجا رسیده است؟

چند ماه پیش اولین قانون انقلاب قضایی – قانون ناتوانی – تصویب شد. طبق قانون، کناره‌گیری در صورتی انجام می‌شود که نخست‌وزیر شخصا اعلام کند که از نظر جسمی یا روحی قادر به ادامه انجام وظایف خود نیست یا 75 درصد از اعضای دولت از نخست‌وزیر درخواست کنند که کناره گیری کند.

سؤال اینجاست اعضای دولت از کجا می‌دانستند که نخست وزیر واقعاً از نظر فیزیکی قادر به انجام وظایف خود نیست؟ پر واضح است شخص نخست وزیر یا یکی از نزدیکان وی این موضوع را با اعضای دولت در میان گذاشته است.

گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو در ژانویه گذشته تحت یک کولونوسکوپی قرار گرفت که پزشکان آن را به عنوان یک معاینه پزشکی معمول تعریف کردند. پس از معاینه، دفتر وی اعلان کرد:

« در معاینه دو پولیپ کوچک با ظاهر خوش خیم دیده شده است که در طول معاینه به طور کامل برداشته شد، معاینه به پایان رسید. سلامتی نخست وزیر عالی است و وی به فعالیت کامل بازگشت.» بعداً گزارش دیگری از این آزمایش ارائه و به روزرسانی نشد.

در یوم کیپور سال گذشته، نتانیاهو پس از احساس درد قفسه سینه به بیمارستان منتقل شد. نشریات بعدا اعلام کردند که نتانیاهو یک سری آزمایشات را در بیمارستان انجام داده است که همه آنها در شب به حالت عادی برگشته‌اند، اما پس از مشورت، پزشکان تصمیم گرفتند که او یک شب برای معاینات دقیق‌تر در بیمارستان بستری شود. از این رو او در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و تحت آزمایش قرار گرفت.

گزارشات پزشکی منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیر در سال‌های پیش به این صورت بود:

در سال 2017، گزارش شد:

« بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، صبح امروز با موفقیت تحت معاینه معمول سیستم گوارشی در بیمارستان شعر زدک در اورشلیم قرار گرفت. در طول معاینه، 2 پولیپ کوچک با موفقیت برداشته شد.»

Capture2 55
دکتر زوی هرمان

در همین پیام از دکتر زوی هرمان برکوویچ، پزشک شخصی نتانیاهو نقل شده، آمده است:

«چند ماه پیش سنگی با موفقیت از مثانه خارج شد. نخست وزیر نتانیاهو تحت پیگیری‌های اورولوژی قرار دارد. آزمایشات آزمایشگاهی عمومی انجام شده در دوره اخیر کاملاً طبیعی بوده است. فشار خون طبیعی است.»

در مارس 2018، نتانیاهو به دلیل تب و سرفه بالا در بیمارستان هداسا عین کرم بستری شد. در آن زمان گفته شد:

« آزمایش‌ها حاکی از یک بیماری خفیف ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی است. پزشکان ضمن تجویز دارو، به نخست وزیر توصیه کردند که استراحت کند.»

در نوامبر 2018، به روز رسانی دیگری ارائه شد:

«نخست وزیر نتانیاهو صبح امروز با موفقیت تحت معاینه معمول سیستم گوارشی در بیمارستان شعر زدک در اورشلیم قرار گرفت. این معاینه طبیعی بود. سلامت نخست وزیر عالی است و فعالیت او به حالت کامل بازگشته است.»

خبرنگار خبرگزاری ماکو نوشت: در سال 2020، زمانی که برای اولین بار با این سوال که چرا گزارش‌های پزشکی در مورد وضعیت نتانیاهو منتشر نشده است، به دفتر نخست وزیری مراجعه کردیم، دفتر پاسخ داد که به زودی به روز رسانی سالانه، طبق معمول در پایان سال، منتشر خواهد شد. با این حال، از آن زمان حدود دو سال و نیم می‌گذرد و گزارش‌های مذکور برای مردم فاش نشده است.

دکتر زوی هرمان برکوویچ علاوه بر اینکه پزشک شخصی نخست وزیر است، از دوستان نزدیک زوج نتانیاهو به شمار می‌رود و حتی به عنوان کنسول افتخاری رومانی در اسرائیل منصوب شد و تا سال 2022 این سمت را بر عهده داشت.

در همین رابطه دانا کشدی، دادستانی که یائیر نتانیاهو را متهم کرده است، از دادگاه خواست که از او و دکتر برکوویچ به اتهام ارائه گواهی‌های پزشکی جعلی برای جلوگیری از حضور نتانیاهو در جلسات رسیدگی کند.

در سال 2017، گزارش شد که دفتر نخست وزیر قرار داد را با پزشک شخصی نتانیاهو برای مدت چهار سال از اول اکتبر 2017 تمدید کرد. برای این سمت، ماهانه 2000 شکل به وی پرداخت می‌شود.

در پروتکل تعاملات دفتر نخست وزیری آمده است که برکوویچ یک پزشک مجرب و ارشد با سابقه و تجربه در بیمارستان و دارای یک کلینیک خصوصی است و با توجه به آشنایی و رابطه اعتمادی که با آن وجود دارد مورد اعتماد نخست وزیر است.

طبق تحقیقات اخیر تهران تایمز که به تازگی منتشر شده است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درگیر یک پرونده قضایی خطرناک است. تهران تایمز به اطلاعات جدیدی دست یافته است که نشان می‌دهد، بر اساس اسناد قوه قضاییه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و همسرش سارا از یک بیماری روانی حاد رنج می‌برند، این موضوع باعث شد یکی از اعضای حزب یائیر لاپید به قوه قضائیه مراجعه کند تا صلاحیت نتانیاهو را برای شغل اصلیش در رژیم صهیونیستی زیر سوال ببرد.

عضو حزب لاپید کل پرونده پزشکی نتانیاهو و همسرش را به دادگاه برد به این امید که او را از تصدی پست دولتی به دلیل مشکلات روانی منع کند.

دادگاه اسناد و مدارک را مورد بررسی قرارداد و به جدیت خواستار پیگیری پرونده شد، اما یک مقام عالی قضایی پرونده را مخفی کرد و طی حکم قضایی اعلام کرد: دادگاه مجوز رسیدگی به این پرونده را ندارد و ادامه آن می‌تواند امنیت ملی رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

پایان پیام/

لینک خبر: https://www.ha-makom.co.il/post-galit-ne-br

→ خواندن مطلب قبلی

ورود سفیر عربستان به فلسطین

خواندن مطلب بعدی ←

بودجه خواری خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *