۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خاخام ارشد صهیونیسم مذهبی: در انتخابات شهرداری به نامزدهای حافظ شبات در شهرها رأی دهید!

خاخام یااکوف آریل، خواستار حمایت از نامزدهایی شد که متعهد به پذیرش مطالبات عمومی مذهبیون هستند.

Capture1 11

پیش بینی می‌شود اثرات مناقشاتی که این روزها افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است با توجه به درگیری‌های تل‌آویو در یوم کیپور تا انتخابات ماه بعد پا برجا بماند و باعث اثرگزاری بر چگونگی انتخاب آن نامزد شود.

خاخام یااکوف آریل، برنده جایزه اسرائیل، خواستار حمایت از نامزدهایی شد که در دستور کار خود متعهد به پذیرش مطالبات عمومی مذهبیون در مورد مسائل مذهبی، تعطیلی مشاغل در شبات و جلوگیری از انتشار محتوای تشویش کننده اذهان عمومی هستند.

به نوشته تارنمای وای نت، مبارزه برای هویت یهودی اسرائیل از سیاست ملی در آماده سازی برای انتخابات شهرداری که ماه آینده برگزار می‌شود به عرصه محلی در حال حرکت است.

در همین راستا خاخام یااکوف آریل، یکی از رهبران ارشد صهیونیسم مذهبی، فقط از نامزدهایی حمایت می‌کند که به پذیرش مطالبات «عموم مذهبی» در مورد مسائل مذهبی، متعهد باشند. به گفته وی، برای شکستن وضعیت موجود در شهرها در سال‌های اخیر، بسیاری در سراسر اراضی اشغالی نقش محوری در مبارزه برای وجهه اسرائیل داشته‌اند و این مستلزم تلاش سیاسی خاصی است تا در مراکز جدید قدرت متمرکز شود.

Capture1 12

با توجه به درگیری‌ها در نماز یوم کیپور در تل‌ آویو، خاخام آریل بیانیه‌ای در این باره منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: مردم باید از نامزدهای ریاست و اعضای شورا مطالبه کنند که وضعیت موجود را همانطور که در ابتدا بود حفظ کنند. این در اختیار ما است که بر آینده دولت به عنوان یک دولت یهودی تأثیر بگذاریم.

آریل، برنده جایزه اسرائیل، پس از خاخام هایم دراکمن، یکی از تأثیرگذارترین رهبران جامعه مذهبی- ملی‌گرا و سیاستمدار مهم زمان خود به شمار می‌رود، از این رو این بیانیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اقلیتی وجود دارند که تلاش می‌کنند منحصر به ‌فرد بودن دولت به‌ عنوان دولت اسرائیل را به زور پنهان کنند. شبات عمومی نمود مهم یهودی بودن کشور اسرائیل است، بنابراین هدفی برای رویارویی اقلیت است. دعوا بر سر تصویر فرقه گرایی یهودی است.

آریل خاطرنشان کرد: این خاخام کوک (نخستین خاخام اعظم اسرائیل و پدر صهیونیسم مذهبی) بود که به همراه مایر دیزنگوف وضعیت موجود را در تل آویو، اولین شهر عبری، ایجاد کردند. متأسفانه موضوع فعالیت کسب و کارها در شبات و در برخی مناطق با رضایت و حتی تشویق دولت محلی مهم است. صدها هزار یهودی مجبورند برای حفظ منبع امرار معاش خود در روز تعطیلی رسمی کار کنند.

در فهرست مطالباتی که توسط خاخام آریل و سازمان «خوتم» تهیه شده است علاوه بر حفظ حرمت شبات، مطالبات دیگری نیز مطرح شد؛ ازجمله:

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی که برای عموم سنتی و مذهبی است.

تعهد به جلوگیری از ورود ارزش‌ها و محتوای سکولار و ضد دین به سیستم شهرداری.

توسعه خدمات مذهبی شهرداری برای همه مردم علاقه‌مند به این امر و تقویت مطالعات یهودیت در سیستم‌های آموزشی برای همه کودکان.

خاخام آویاد گدوت مدیر خوتم نیز گفت: جامعه مذهبی باید بیدار شود. نامزدهای شهرداری‌های مختلف باید ملزم به حفظ شهری با هویت یهودی باشند و یهودیت را در دستور کار قرار دهند.

لازم به ذکر است که معترضان به انقلاب قانونی در تلاش هستند تا نامزدهایی را در انتخابات محلی معرفی کنند که متعهد به حمایت از ارزش‌های لیبرالی و سکولار هستند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/judaism/article/yokra13610883

→ خواندن مطلب قبلی

Savee، پلتفرم شیطانی صهیونیست برای کند شدن شمشیر یهود ستیزی

خواندن مطلب بعدی ←

پیشتازی تل‌آویو در تعداد و نرخ جریمه مشاغل فعال در شبات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *