۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رژیم صهیونیستی به دنبال محدود کردن مؤلفه فلسطینیِ توافق با عربستان

منابع صهیونیست از تلاش اسرائیل برای محدود کردن مؤلفه فلسطینیِ توافق عادی سازی با عربستان سعودی خبر دادند.

در حالی‌که دستیاران بایدن بار دیگر برای گفتگو با ولیعهد سعودی به ریاض سفر می‌کنند، دستیاران نتانیاهو، محمود عباس را شهردار رام الله توصیف می‌کنند و تأکید دارند که او در جایگاهی نیست که شروط توافق با عربستان را تعیین کند.

هفته گذشته دو دستیار رده بالای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر برای پیشبرد مذاکرات مربوط به توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی به ریاض رفتند. همزمان بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند سهم فلسطینیان از توافق را محدود کند.

Capture1 28

به گزارش اسرائیل تایمز از وبسایت خبری اکسیوس، برت مک گورک رئیس امور خاورمیانه و آموس هوخشتاین مشاور امور انرژی کاخ سفید با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و شماری دیگر از مقامات عربستان سعودی ملاقات کردند.

کاخ سفید با تصدیق این سفر گفت: این دو علاوه بر موضوع توافق عادی سازی، پیرامون شمار موضوعات دیگری نیز گفتگو و تبادل نظر کرده‌اند. این دومین سفر مک گورک به ریاض در ماه سپتامبر است.

Capture2 7

علی‌رغم موضوعات حل نشده درباره حمایت از برنامه هسته‌ای عربستان، دولت بایدن امیدوار است راه حل دو کشوری برای دو ملت در بخش مربوط به فلسطینیان کافی باشد. از سوی دیگر بنا به اعتقادات ایدئولوژیک کابینه افراطی نتانیاهو که مخالف تأسیس کشور مستقل فلسطینی و در تلاش برای محدود کردن مؤلفه فلسطینی توافق با عربستان هستند، راهکار فوق موجب تنش میان آمریکا و اسرائیل شده است.

تایمز به نقل از روزنامه هآرتص روز چهارشنبه نوشت: یک مقام ارشد اسرائیلی از منابع نزدیک به نتانیاهو در گفتگو با مشاوران بایدن، با لحنی تمسخرآمیز خطاب به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است: تعیین جزئیات توافق عادی سازی کار شهردار رام الله نیست!

مقامات اسرائیلی به سخنان ولیعهد سعودی در گفتگو با خبرگزاری فاکس اشاره کردند که گفته بود: قصد تسهیل شرایط زندگی فلسطینیان را دارد و به دنبال تقویت حاکمیت سیاسی فلسطینیان نیست.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/israel-looking-to-limit-scope-of-palestinian-component-of-saudi-normalization-deal

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تأسیس پردیس دانشگاهی مختص خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

شب وحشت در طولکرم / پنج نظامی صهیونیست در جریان یورش به طولکرم زخمی شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *