۳۱ شهریور ۱۴۰۳

صدای سوت قطار در شبات

خدمات‌رسانی قطار و حمل و نقل عمومی در ایام شبات به صورت محدود برقرار شد.

روز جمعه وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی در اقدامی بسیار نادر از خدمات‌ رسانی و فعالیت برخی‌ ایستگاه‌های قطار در این هفته، در ایام شبات خبر داد.

خط ریلی میان فرودگاه بن گوریون، تل آویو و شهر جنوبی بئرشبا از ساعت 18 روز جمعه، فعال است. همچنین روز شنبه حمل و نقل عمومی بین ایستگاه‌های بئرشبا و ناهاریا از ساعت 7 صبح الی 21 با یک ساعت فاصله برقرار خواهد بود. قطارها فقط در سه ایستگاه تل‌آویو، فرودگاه بن گوریون و حیفا توقف می‌کنند.

تاکنون حمل و نقل عمومی در ایام شبات در اراضی اشغالی به‌ علت مخالفت قانونگذاران افراطی و مذهبی، بی‌سابقه بوده است.

اعتراض به تعطیلی حمل و نقل در شبات

پیش از این نیز موضوع توقف خدمات رسانی حمل‌ و نقل عمومی و ریلی در ایام شبات، به‌ طور فزاینده‌ای مورد بحث بوده است و در تظاهرات علیه اصلاحات قضایی دولت به‌ طور گسترده‌ای به آن پرداخته شد.

در ماه اوت و سپتامبر شاهد خیل عظیمی‌ از معترضان بودیم که به عدم فعالیت قطار و حمل و نقل عمومی در ایام شبات و سلطه گروه‌های مذهبی افراطی به شدت انتقاد کردند.

باتوجه به اهتمام و فشار قشر مذهبی و افراطی رژیم صهیونیستی، فعالیت ایستگاه‌های قطار در ایام شبات به جهت شرایط ملتهب و اضطراری سرزمین اشغالی، اقدامی غافلگیرانه به شمار می‌آید.

این تصمیم یک روز پس‌‌‌ از آن اتخاذ شد که شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای اولین‌ بار در دهه‌های اخیر، پروازهایی مصادف با ایام شبات برای کمک به خروج اسرائیلی‌ها از سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد شد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/in-extraordinary-move-trains-to-keep-running-on-shabbat-amid-war

→ خواندن مطلب قبلی

آتش جنگ به صنعت خودرو رسید

خواندن مطلب بعدی ←

واژه‌نامه اصطلاحات جنگی مختص کودکان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *