۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هنرمندان در بحبوحه جنگ تلاش خود را می‌کنند تا حال اسرائیل خوب شود

دفتر وزیر فرهنگ و ورزش میکی زوهار اوایل این هفته اعلام کرد که 15 میلیون شکل برای تامین مالی اجراها و رویدادهای فرهنگی و ورزشی اختصاص داده است.

558570
تئاتر ORNA Porat

یک مرکز فرماندهی توسط کمیته اضطرار ملی ایجاد شده است تا موسیقیدانان و دیگر هنرمندان اسرائیلی را برای اجرا در سراسر کشور برای کسانی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند اعزام کند.

این هنرمندان در برخی از عروسی‌هایی که بخاطر شرایط جنگ امکانات برگزاری مجلل ندارند و همچنین در هتل‌هایی که محل اسکان مهاجران جنوب و در بیمارستان‌ها هستند از مهمانان پذیرایی می‌کنند. همزمان، نوازندگان اسرائیلی در غم از دست دادن برخی از همکاران خود عزادار هستند.

ایوری لیدر، ران دانکر و الای بوتنر از جمله نوازندگانی بودند که این هفته، گاهی در اجراهای برنامه ریزی شده و گاهی هم آهنگ‌های بداهه اجرا می‌کردند. رسانه‌های اجتماعی سرگرم‌کننده‌های اسرائیلی به طور متناوب کلیپ‌هایی از اجرای آنها و عکس‌هایی از حضور آنها در مراسم تدفین همکاران و دوستانشان پخش می‌کرد. آژانس‌های استعدادیابی که معمولاً از رسانه‌های اجتماعی خود برای تبلیغ دستاوردهای مشتریان خود استفاده می‌کنند، در این شرایط خاص به دنبال‌کنندگان خود مراسم تشییع جنازه و مراسم یادبودها را  اطلاع رسانی کردند.

چگونه نوازندگان در زمان جنگ به اسرائیل کمک می کنند؟

دفتر وزیر فرهنگ و ورزش میکی زوهار اوایل این هفته اعلام کرد که 15 میلیون شکل برای تامین مالی اجراها و رویدادهای فرهنگی و ورزشی اختصاص داده است. این برنامه‌ها شامل گروه‌های ورزشی کوچک برای پناهگاه‌ها و توزیع تجهیزات ورزشی خواهد بود. در روزهای غم انگیز، این مرکز فرماندهی بسته‌های فعالیت را برای کودکان در پناهگاه های بزرگ ارائه می‌کند و به در نظر دارد تا محتوای سرگرمی و ورزشی دیجیتال به صورت آنلاین در دسترس اسرائیلی‌ها قرار دهد.

3b2d987808ebbb9155ad519dc06fb210
وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل

آویو برام، تهیه کننده خواننده ایوری لیدر، روز شنبه در دفاع از خانه خود در کفار آزا کشته شد. لیدر برای تهیه کننده و دوست خود که با بسیاری از هنرمندان اسرائیلی کار کرده است شعری در اینستاگرام منتشر کرد و گفت: “هیچ کلمه‌ای برای توصیف چنین احساسات سختی وجود ندارد، هیچ قلبی نمی‌تواند چنین شکستی را تحمل کند.” او گفت که 10 سال است که با برام کار می‌کرده است و “با افتخار او را دوستم صدا می‌کنم.”

لیدر آهنگ موفق خود، “(بیا)”، ریمیکس آهنگ ریتا را در یک بیمارستان، در مقابل پرسنل پزشکی و پلیس و همچنین آهنگ‌هایی برای بیماران بخش اجرا کرد.

آهنگی که محتوای شعرش این بود: “به تو اجازه داده می ‌شود گاهی گریه کنی / وقتی چیزی درونت می‌شکند / کمی از لحظه‌های ترس به من بگو / ترسیدن با هم خیلی راحت‌تر است.”

دانکر هنگام اهدای خون در بیمارستان تل هاشومر آواز خواند و همچنین آهنگ آریک انیشتین “I Have Love and It Will Win” را برای گروهی از آواره شده‌ها در یک مرکز درمانی اجرا کرد.  علاوه بر این، او در برنامه‌ای که توسط ایستگاه رادیویی موسیقی ارتش، اجرا می‌شد، حاضر شد و آهنگ‌های درخواستی شنوندگان را اجرا کرد.

روتم سلا، بازیگر و مجری تلویزیونی و اسی آزار، نویسنده و شخصیت تلویزیونی، با گروهی از کودکان جنوب در هتل هرود در تل آویو ملاقات کردند تا آنها را سرگرم کنند.

تعدادی از اجراهای تئاتر کودکان و کانال‌های تلویزیونی به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته اند، زیرا خانواده ها منتظر شروع برنامه‌های مدرسه آنلاین از هفته آینده هستند.

تئاتر کودک اورنا پورات چندین نمایش خود را از طریق این لینک  https://www.porat-theater.co.il به صورت آنلاین در دسترس قرار داده است.

اکثر نمایشنامه‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشند و به زبان عبری هستند و همگی موسیقی فوق العادهای دارند. آن‌ها برای کودکان بسیار خردسال تا دو ساله هستند – بزرگسالان نیز از آن‌ها لذت خواهند برد – و شامل جزیره گنج، پادشاه و من، و گلدی‌لاک و سه خرس می‌شوند.

شبکه‌های ماهواره‌ای در اسرائیل، Hot، Cellcom TV و Yes، محتوای ویژه کودکان را در VOD برای مشترکین رایگان می‌سازند، بنابراین وب‌سایت‌های آن‌ها را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی تازه در دسترس است. پیشنهادها شامل فیلم‌هایی مانند فیلم لگو نینجاگو و سریال‌هایی مانند باب اسفنجی، آتش‌نشانی سام، تمام محتوای Nickelodeon و موارد دیگر است. KAN و Keshet همچنین دارای برنامه های کودکان هستند.

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-768178

→ خواندن مطلب قبلی

واژه‌نامه اصطلاحات جنگی مختص کودکان

خواندن مطلب بعدی ←

انجمن اقتصاددانان: انتقال بودجه به خریدی‌ها را لغو کنید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *