۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جرم انگاری تولید محتوای حمایت از مردم فلسطین در فضای مجازی

تولید محتوا در حمایت از مردم فلسطین و حماس در فضای مجازی جرم اعلام شد.

پلیس اسرائیل صبح امروز با اعلان این تصمیم گفت: از آغاز جنگ غزه تا کنون پلیس تحقیقاتی را درباره 158 کاربر شبکه‌های اجتماعی که محتوای ضد صهیونیستی منتشر می‌کردند، آغاز کرده است.

به گفته پلیس این افراد با انتشار پست‌هایی مردم را به تجمع در خیابان‌ها و حمایت از مردم فلسطین و حماس تشویق می‌کردند. از بین این تعداد با دستور دادستانی 89 مورد شناسایی و دستگیر شدند.

Capture2 43

سخنگوی پلیس در ادمه به چندین گزارش از مناطق مختلف اشاره کرد:

رمله: دیروز بازرسان ایستگاه رمله ویدیویی را دیدند که در آن مردم را به اعتراض علیه دولت دعوت کرده بود، پلیس پس از تحقیقات بسیار یک جوان بیست و چندساله را در این رابطه شناسایی و دستگیر کرد.

طیبه: بازپرسان ایستگاه طیبه روز گذشته با دریافت گزارشی مبنی بر یک آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت حماس، توسط یک جوان 30 ساله ساکن آنجا، تحقیقاتی را آغاز کردند. همچنین یک پرستار در بیمارستانی به جرم انتشار محتوای حمایت از غزه در مرکز اسرائیل دستگیر شد.

حیفا: پلیس یکی از اهالی حیفا شاغل در یک بیمارستان معروف را به جرم انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی با محتوای حمایت از فلسطین دستگیر کرد.

بیت المقدس: مأموران پلیس پاسگاه شعاف در منطقه بیت المقدس شب گذشته یک وکیل 30 ساله ساکن این منطقه را به جرم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا با مضمون حمایت از حماس دستگیر کردند.

کمیسر پلیس، RN Kobi Shabtai، روز گذشته گفت: کسانی که علیه دولت اسرائیل، نمادهای حکومتی، مقامات منتخب، سربازان و پلیس‌های آن در فضای مجازی مطالبی را منتشر کند باید بدانند که پلیس اسرائیل با آنها به شدت برخورد خواهد کرد.

در روزهای گذشته نیز یاریو لوین در حکمی تولید و انتشار محتوای ضد صهیونیستی در فضای مجازی را جرم اعلام کرده بود.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/digital/technews/article/b13bdlpw6

→ خواندن مطلب قبلی

لاپید اسموتریچ را به رانت خواری در سیاست متهم کرد

خواندن مطلب بعدی ←

کنست افزایش سختگیری اسرائیل بر زندانیان امنیتی فلسطینی را تصویب کرد

یک مورد نظر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *