۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح 3 مرحله‌ای جنگ از سوی گالانت؛ از حذف کامل حماس تا ایجاد یک نظام امنیتی جدید

گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، طرح سه مرحله‌ای جنگ در غزه را اعلام کرد.

یوآو گالانت، وزیر امنیت رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی، امروز جمعه (20 اکتبر) در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی و امنیتی پارلمان، طرح سه مرحله جنگ در نوار غزه را فاش کرد.

گالانت خاطرنشان کرد: مرحله اول با هدف حذف جنبش حماس، توان نظامی و سیستم حاکم آن و سپس برداشتن کامل مسئولیت اسرائیل از نوار غزه و ایجاد یک سیستم امنیتی جدید در نوار غزه است.

Capture1 125

گالانت افزود: ما در جنگ هستیم، این جنگ به سه مرحله تقسیم می‌شود:

اولین مرحله: ایجاد یک کمپین نظامی با آتش [حمله هوایی] و سپس با تهاجم زمینی است که با هدف از بین بردن فعالان و تخریب زیرساخت‌ها به منظور نابودی حماس انجام می‌شود.

مرحله دوم: کاهش شدت درگیریها است. این یک مرحله میانی برای ادامه نبرد با شدت کمتر و از بین بردن گروه‌های مقاومت خواهد بود.

مرحله سوم: استقرار یک سیستم مدیریت امنیتی جدید در نوار غزه، برداشتن کامل مسئولیت اسرائیل در قبال زندگی در نوار غزه، و ایجاد یک واقعیت امنیتی جدید برای ساکنان اسرائیل است.

به گزارش کانال 12، پیش بینی می‌شود درگیری در دوره آتی در سه مرحله انجام شود: نبرد زمینی که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و به دنبال آن ثبات در منطقه برقرار می‌شود و سپس مرحله تداوم حملات و ورود به منطقه تا جایی که لازم است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، همچنین کارگروهی را برای چاره اندیشی درباره روز پس از برچیده شدن حماس تشکیل داد تا نتایجی را در طول جنگ درباره اینکه چه کسی حاکمیت خواهد داشت و چه کسی کنترل خواهد کرد را به او ارائه کنند.

این تیم همچنین طرح ریزی یک منطقه حائل را بررسی می‌کند که منطقه‌ای امن را در امتداد مرز با نوار غزه تشکیل می‌دهد و نیروهای اشغالگر به روی هر کسی که به آن نزدیک شود مستقیما شلیک خواهند کرد.

یوآو گالانت، وزیر امنیت دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی، دیروز پنجشنبه با حضور رهبری نظامی این منطقه ارزیابی امنیتی در منطقه جنوب انجام داد. وی در دیدار با جمعی از سربازان یگان «گیواتی» که در تهاجم زمینی شرکت خواهند کرد، گفت: الان غزه را از دور می‌بینید، به زودی از داخل خواهید دید، دستور صادر می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2023_q3/Article-47641f9c1ac4b81026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802_506452

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

سفر بدون ویزا به آمریکا، برای اسرائیلی ها

خواندن مطلب بعدی ←

منازعه اعضای کابینه بر سر اشغال کامل غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *