۳۰ شهریور ۱۴۰۳

منازعه اعضای کابینه بر سر اشغال کامل غزه

بن گویر در جریان مناظره سیاسی-امنیتی کابینه خواستار اشغال کامل نوار غزه شد اما گالانت با این اقدام مخالفت کرد وگفت: اسرائیل هیچ علاقه‌ای به این موضوع ندارد.

در جریان بحث کابینه سیاسی-امنیتی که شامگاه (جمعه) و همزمان با چهاردهمین روز جنگ تشکیل شد، وزیران درباره تداوم عملیات زمینی و لشکرکشی به غزه به منظور آمادگی برای ورود زمینی گفتگو کردند. شبکه خبر 13 از ورود نیروهای ارتش اسرائیل به نوار غزه خبر دادند.

در جریان گفتگوی وزرا، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی در جریان بحث و گفتگو درباره اشغال کامل غزه گفت: ما باید تمام نوار غزه را تصرف کنیم.

Capture2 56

یوآو گالانت وزیر دفاع با اقدام برای اشغال بخش‌هایی از نوار مخالفت کرد و گفت: اسرائیل هیچ علاقه‌ای به این موضوع ندارد. گالانت امروز نیز در کمیته روابط خارجی و امنیت این مطالب را در چارچوب یک بحث بسته و محرمانه که در این کمیته انجام شد، بیان کرد.

در جریان گفتگو و جلسه کابینه امشب، بن گویر افراطی‌ترین و سخت‌ترین موضع را در رابطه با اشغال کامل نوار غزه ارائه کرد، اما مخالفان ایده بن گویر گفتند که باید نوعی منطقه امنیتی ایجاد شود که حائل بین اسرائیلی‌ها و نوار غزه ایجاد کند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/gaza-cabinet-903762135/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

طرح 3 مرحله‌ای جنگ از سوی گالانت؛ از حذف کامل حماس تا ایجاد یک نظام امنیتی جدید

خواندن مطلب بعدی ←

میدان نبرد واقعی نفرت از اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *