۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موضع صریح اردوغان: ما به اسرائیل بدهکار نیستیم! حماس یک سازمان آزادی بخش است.

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با موضع گیری صریح درباره جنگ غزه گفت: حماس یک سازمان تروریستی نیست. ما چیزی به اسرائیل بدهکار نیستیم.

اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه، حماس را سازمانی آزادی بخش که برای سرزمین خود مبارزه می‌کند، توصیف کرد.

خبرگزاری کان با اشاره به موضع صریح اردوغان نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز (چهارشنبه) با اشاره به جنگ در اسرائیل گفت: حماس یک سازمان تروریستی نیست، بلکه یک سازمان آزادی بخش است که برای سرزمین خود مبارزه می‌کند.

اردوغان در سخنانی که در پارلمان ترکیه ایراد کرد، افزود: کشورش با اسرائیل مشکلی ندارد، اما ما با سیاست این کشور علیه فلسطینی‌ها مشکل داریم.

Capture1 160

لغو سفر اردوغان به ترکیه

اردوغان همچنین با اشاره به موضع کشورهای غربی در حمایت از اسرائیل گفت: این کشورها ممکن است به اسرائیل مدیون باشند، اما ترکیه به آن بدهکار نیست. وی همچنین افزود که طبق برنامه به اسرائیل سفر نخواهد کرد، زیرا اسرائیل از نیت خیر ترکیه سوء استفاده می‌کند.

اردوغان در سخنرانی خود گفت: باید هر چه زودتر یک معامله تبادل اسرا در نظر گرفته شود و گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز بماند. اسرائیل باید شهرک‌سازی‌ها را در رام‌الله و هر جای دیگر متوقف کند. وی افزود: کشورهای خارج از منطقه به نام حمایت از اسرائیل، باید از دامن زدن به جنگ خودداری کنند.

اردوغان از قدرت‌های جهان خواست تا بر دولت اسرائیل فشار بیاورند تا حملات خود را متوقف کند و آتش بس و صلح دائمی برقرار کنند. او پیشنهاد کرد که با یک سیستم تضمینی در مورد صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها عمل کند، ترکیه را به عنوان تضمینی برای طرف فلسطینی پیشنهاد کرد و حتی خواستار برگزاری نشست صلح شد.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/582027

→ خواندن مطلب قبلی

مقامات ارشد آمریکا نگران سردرگمی تل آویو درباره عملیات زمینی در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

موشک‌های القسام به ایلات و حیفا رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *