۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارش مودیز از بحران پیش رویِ اقتصاد اسرائیل

به گزارش مودیز، دولت اسرائیل در مواجه با افزایش تورم پیش رو، روز‌به‌روز ناتوان‌تر می‌شود.

طبق برآوردهای شرکت مودیز (آژانس رتبه بندی اعتباری)، اسرائیل شرایط اقتصادی بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش مودیز، تخمین میزان تورم در سال 2024، 6.8 درصد بوده است درحالی که رشد اقتصادی باتوجه به شرایط، تنها 1.4 درصد خواهد بود، این پیش‌بینی با پیش‌بینی‌های اعلام شده هفته گذشته بانک مرکزی اسرائیل بسیار فاصله دارد.

برآوردهای بانک مرکزی بر اساس باقی ماندن نرخ بهره روی 4.75 درصد و با انتظار تورم 2.5 درصدی در سال آینده و رشد 2.8 درصدی تولید ناخالص داخلی، صورت گرفته است.

Capture2 88

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیرِ سه شرکت رتبه بندی، مودیز، فیچ و S&P ، همگی گواه سقوط رتبه اقتصادی اسرائیل است.

مودیز پیش از این، نسبت به افزایش خطرات ناشی از بحران امنیتی و قطبی شدن نظام اجتماعی هشدارهای لازم را داده بود. بر اساس پیش‌بینی مودیز، با توجه به جهش میزان تورم، کاهش تولید ناخالص داخلی و هزینه‌های هنگفت بودجه دفاعی و غیره، پس از جنگ کسری بودجه اسرائیل در سال جاری و سال آینده می‌تواند از سطح 3.5 درصد عبور کند و به 7.8 درصد برسد.

این شرکت اذعان داشت که با توجه به برآوردها و بررسی‌های انجام گرفته در نظام سیاسی اسرائیل با لحاظ وضعیت جنگی، هیچ امیدی از سمت دولت برای سرپا نگه داشتن جامعه در این شرایط نیست و حتی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دولت فردای بعد جنگ را هم نخواهد دید.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001461244

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد شدید اقتصاددانان از عملکرد اقتصادی دولت نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

ضرب و شتم وحشیانه زندانیان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *