۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو به دنبال کنترل کامل نوار غزه است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد که اسرائیل کنترل کامل غزه را پس از جنگ برعهده خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو، امروز سه‌شنبه اعلان کرد که اسرائیل مسئولیت امنیت کلی در غزه را برای مدت نامحدود پس از پایان جنگ بر عهده خواهد گرفت.

نتانیاهو در مصاحبه‌ای که از شبکه ABC پخش شد، افزود که غزه باید توسط کسانی که نمی‌خواهند به راه حماس ادامه دهند، اداره شود و ادامه داد: من معتقدم که اسرائیل برای مدت نامعلومی مسئولیت امنیتی همه جانبه را بر عهده خواهد گرفت زیرا ما دیده‌ایم که وقتی کنترل را نداریم چه اتفاقی می‌افتد.

Capture1 30

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل تا زمانی که همه گروگان‌های حماس آزاد نشوند، اجازه آتش‌بس عمومی را نخواهد داد، گفت: بدون آزادی گروگان‌های ما آتش‌بسی برقرار نخواهد شد.

نتانیاهو در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص مسئولیت پذیری شکست 7 اکتبر گفت: البته، این موضوع منتفی است. اولین وظیفه یک دولت حفاظت از مردم است و ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم، ما به شدت شکست خوردیم.

نتانیاهو در بخش‌های دیگری از این مصاحبه که قبلاً منتشر شده است، گفت: بدون آزادی گروگان‌های ما، هیچ آتش‌بس عمومی در غزه برقرار نخواهد شد. ما بررسی خواهیم کرد که تحت چه شرایطی می‌توانیم اجازه ورود کالاهای بشردوستانه یا خروج گروگان‌ها خود را بدهیم. اما من فکر نمی‌کنم که آتش‌بس عمومی وجود داشته باشد.

پس از این اظهارات، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرد اشغال کامل نوار غزه اشتباه خواهد بود.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/netanyahu-interview-903791293/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

نیروی ویژه اسرائیل 4 فرمانده مقاومت در طولکرم را به شهادت رساند

خواندن مطلب بعدی ←

خودداری وزیر دارایی از انتقال بودجه به آوارگان داخلی، موش‌ها را به جان هم انداخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *